دبیر قرارگاه مرکزی کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گروههای هدف دارای اولویت برای واکسیناسیون کرونا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه را معرفی کرد.

معرفی گروههای اولویت‌دار دانشگاه پزشکی مشهد برای واکسیناسیون کرونا

به گزارش قدس آنلاین، دکتر حمید رضا رحیمی ضمن قدردانی از کمیته اجرایی بیمارستان‌ها و تاییده کمیته علمی کرونا افزود: با توجه به اهمیت ایمنی پرسنل در مقابله با کرونا و به منظور اجرای هر چه بهتر واکسیناسیون و با توجه به این که دریافت واکسن به منزله التزام پرسنل برای همکاری در بخشها و ارائه خدمات به بیماران کرونایی به شمار می‌رود لازم است به منظور برنامه‌ریزی مرحله سوم واکسیناسیون، لیست گروه‌های هدف بر اساس اولویت اعلام شده تا ۲۶ اسفند ماه به معاونت درمان دانشگاه ارسال شود.

وی ادامه داد: بر این اساس تمامی افراد شاغل یا دارای سابقه حضور حداقل سه ماه در بخشهای ICU کرونا، اورژانس کرونا، بستری کرونا، کارشناسان آزمایشگاه کرونا، کارشناسان واحد سی. تی. اسکن کرونا در اولویت نخست دریافت واکسن مرحله سوم قرار دارند.

دبیر قرارگاه مرکزی کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تمامی افراد شاغل در بخشهای بیمارستانهای دانشگاهی و بیمارستان فارابی شامل اورژانسهای غیرکرونا، بخشهای ویژه غیرکرونا (CCU,SCU.ICU,NICU,PICU) ، پزشکان مرتبط با مشاوره تخصصی و فوق تخصصی بیماران کرونا، گروههای مرتبط با فرایند عفونی کرونا از جمله پرسنل سردخانه جسد، امحای زباله، لاندری، تکنسین آمبولانس و پرسنل اعزام اولویتهای گروه دوم برای دریافت واکسن کرونا به شمار می‌روند.

رحیمی افزود: تمامی افراد شاغل در اورژانسهای غیرکرونا در بیمارستانهای غیردانشگاهی، تمامی افراد شاغل در بخشهای ویژه غیرکرونا (CCU,SCU.ICU,NICU,PICU) در بیمارستانهای غیردانشگاهی، سایر پرسنل بالین به ترتیب اولویت به تشخیص کمیته واکسیناسیون بیمارستان و پرسنل بخش‎های پشتیبان به ترتیب اولویت و به تشخیص کمیته واکسیناسیون بیمارستان به ترتیب در اولویتهای بعدی قرار دارند.

وی ادامه داد: واکسیناسیون تمامی مقاطع دستیاران و کارورزان پزشکی عمومی با اولویت اعلام شده از سوی دانشکده پزشکی و برابر اولویت دانشگاه و  موجودی واکسن انجام می شود.

دبیر قرارگاه مرکزی کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همچنین واکسیناسیون دانشجویان سال آخر کارشناسی پرستاری و مامایی با اولویت اعلام شده از سوی دانشکده پرستاری و مامایی و برابر اولویت دانشگاه و موجودی واکسن انجام می شود.

رحیمی افزود: در بیمارستانهای مشهد و شهرستانها لیستهای آماده شده پس از تایید باید تا ۲۶ اسفند ماه به طور رسمی به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارسال شود.

وی تاکید کرد: افراد معرفی شده برای واکسیناسیون باید کارت ملی همراه داشته باشند در غیر این صورت تلقیح واکسن انجام نمی شود.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.