۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱
کد خبر: 744135

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه احتمال دارد حج با شرایط فعلی بیماری کرونا با شرایط عادی برگزار نشود، خاطرنشان کرد: همه واحدها باید با مطالعه و کسب اطلاع به موقع از مصوبات وزارت حج عربستان، برنامه‌ریزی مناسب با توجه به شرایط حج آینده داشته باشند.

احتمال برگزار نشدن حج با شرایط کرونایی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، در نشست شورای معاونین و مدیران بعثه  و بررسی آخرین برنامه ریزی ها و پیشنهادات معاونت های بعثه مقام معظم رهبری برای موسم حج آینده و سال جدید که امروز به ریاست حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل شد، معاونان فرهنگی، اموربین اللمل و توسعه مدیریت و منابع و مدیران واحدهای مختلف بعثه مقام معظم رهبری از برنامه‌ریزی‌ها و پیشنهادات خود برای موسم حج آینده و سال جدید گزارش دادند.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالفتاح نواب به برنامه ریزی های عربستان درخصوص حج در شرایط کرونا اشاره و تصریح کرد: مناسک حج در شرایط اضطرار برای زائران اهل تشیع و تسنن باید تهیه شود.

وی همچنین برلزوم تشکیل کمیته بین الملل اربعین در معاونت اموربین الملل بعثه تاکید کرد و از حاضران خواست با بررسی مجموعه کارهای انجام شده در سال ۹۹، برنامه های  سال آینده را مدنظر قرار داده و تلاش کنند وظایف و مسئولیت های خود را به موقع انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت سرعت تغییرات را یادآور شد و گفت:  بروز رسانی از بهینه سازی اهمیت بیشتری داشته و ضرورت دارد که در زمان مناسب انجام شود تا به ارتقاء اقدامات و خدمات منجر شود.

وی همچنین خواستار تامین سیستم ها و نرم افزارهای بروز برای واحدهای مختلف بعثه  و بازنگری دراهداف و برنامه ها برای تحقق اهداف سازمانی شد و افزود: با نظم، مدیریت و ارتقاء علمی دانش افراد می توان مجموعه را به سمت اهداف بالاتر هدایت کرد.  

در ابتدای این نشست سرپرست حجاج ایرانی فرارسیدن ماه شعبان و اعیاد شعبانیه را تبریک و تهنیت گفت و درگذشت حجج الاسلام سید جواد مظلومی معاون سابق امور بین الملل و نجف نجفی روحانی مسئول سابق دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق را تسلیت گفت.  

منبع: خبر آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.