شهردار مشهد گفت: برنامه‌های نوروز امسال مشهد به صورت سازگار با کرونا تعریف شده است. بر این اساس برای استقبال از نوروز ۱۴۰۰ هر برنامه‌ای که باعث تجمع می‌شد یا اثرات منفی کرونایی داشت را حذف کنیم.

برنامه‌های نوروزی مشهد سازگار با کرونا تعریف شده است

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا کلائی با انتشار یادداشتی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام در خصوص برنامه‌های شهرداری مشهد در استقبال از نوروز ۱۴۰۰، نوشت: حتماً همه شما به یاد دارید که همه ما این روزها در سال گذشته چه حال و هوایی داشتیم. ویروس کرونا مهمان ناخوانده‌ای بود که به یکباره وارد زندگی‌مان شد و دورانی را شروع کردیم که شاید هیچ‌کدام‌مان تجربه‌اش نکرده بودیم.

وی ادامه داد: سال گذشته برنامه‌های بسیاری برای نوروز و بهار ۱۳۹۹ تدارک دیده بودیم که مجبور به لغو آن‌ها شدیم و حتی سال گذشته اکثر المان‌های نوروزی را در شهر نصب نکردیم.

کلائی تصریح کرد: در حال حاضر به جایی رسیده‌ایم که همه ما پذیرفته‌ایم که کرونا جزئی از زندگی‌ ما شده است. بر این اساس سعی کردیم برنامه‌های نوروز امسال را به صورت سازگار با کرونا تعریف کنیم. برای استقبال از نوروز ۱۴۰۰ المان‌های تعاملی و جشنواره‌های بهارانه را حذف کرده و تلاش کردیم هر برنامه‌ای که باعث تجمع می‌شود یا اثرات منفی کرونایی دارد را حذف کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با این حال از این‌که حال و هوای شهر باید در بهار تغییر کند کوتاه نیامدیم، چراکه معتقدم حال خوش نوروز شوق زندگی را در تک‌تک آدم‌ها بالا می‌برد.

شهردار مشهد با اشاره به این‌که «فعالیت‌های ما در نوروز به دو بخش اصلی هنری و المان‌های ماندگار و فضای سبز و گل‌آرایی تقسیم می‌شود»، افزود: امیدوارم در سال ۱۴۰۰ کیفیت کار ما در حوزه‌های هنری افزایش پیدا کند و بتوانیم مردم را بیش‌تر درگیر رویدادهای این حوزه کنیم. همچنین باید به هنرمندانی که در ساخت المان‌های خانه بهار امسال تلاش کردند تشکر کنم.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.