سرقت تجهیزات مخابراتی، قطع مکرر تلفن و در پی آن قطع شدن اینترنت در این روزگار کرونایی چه برای دانش‌آموزان و چه خانواده‌ها و مشاغل وابسته به تلفن ثابت، دردسرآفرینی کرده و بررسی‌ها نشان می‌دهد این موضوع موجب تعطیلی برخی کسب و کارها نیز شده است.

سرقت ۲۵۰ کیلومتر کابل در یک سال!

مردم گلایه‌مند از افزایش سرقت کابل تلفن

این‌گونه از سرقت‌ها همواره یکی از مهم‌ترین چالش‌ها برای شهروندان  و مسئولان مخابراتی شده به طوری که در برخی مناطق حاشیه شهر به یک رویه پرتکرار و آزاردهنده تبدیل شده و مردم را با مشکلات زیادی مواجه کرده است. گزارش‌های واصله به تحریریه روزنامه قدس از این ماجرا حکایت دارد که برخی مناطق شهری هستند که طعم چند ماه (شاید یک سال) قطعی را چشیده‌اند.

در چند ماه اخیر گزارش‌های دریافتی از سوی مردم مشهد حکایت از افزایش میزان عجیب و غریب سرقت کابل‌ها و تجهیزات مخابراتی دارد و اهالی مناطق مختلف شهر از سرقت کابل‌ها و به تبع آن قطعی تلفن و اینترنت خود گلایه دارند.

با توجه به اینکه بسیاری از اقشار از جمله دانش‌آموزان و دانشجویان آموزش‌های خود را در بستر فضای مجازی فرامی‌گیرند، این مسئله به یک معضل کاملاً جدی در بعضی از مناطق شهر تبدیل شده که برای پیگیری ماجرا به سراغ مسئولان مربوط در مخابرات استانی رفتیم.

حسن‌پور، مدیر روابط عمومی مخابرات منطقه خراسان‌رضوی افزود: مشترکان محترم در صورتی که تلفنشان به هر دلیل قطع شود  باید بلافاصله نسبت به ثبت واقعه در سامانه ۲۰۱۱۷  اقدام کرده تا موضوع توسط کارشناسان مورد بررسی قرار گیرد، در این صورت در اسرع‌وقت نسبت به وصل آن اقدام خواهد شد.

 مدیر روابط عمومی مخابرات منطقه خراسان‌رضوی افزود: سرقت کابل‌های با طول بیشتر از ۱۰ متر با توجه به نیاز به عملیات زیرساختی و هماهنگی با شهرداری منطقه و اخذ مجوز حفاری، براساس اولویت انجام شده و مشترکان  باید موضوع را همزمان به پلیس  ۱۱۰ هم اعلام کنند.

سرقت میلیاردی کابل‌های مخابراتی

حسن‌پور با اشاره به اینکه متأسفانه بارها در بعضی از مناطق شاهد سرقت‌های متعدد کابل و تجهیزات  مخابراتی بوده‌ایم، تصریح کرد: موضوع سرقت کابل‌های مخابراتی مقوله تازه‌ای نیست و گزارش‌های سرقت کابل‌های  مخابراتی در یک سال گذشته از قطع ارتباط بیش از ۵۰هزار خط تلفن ثابت در مقاطع و زمان‌های مختلف حکایت دارد. از سوی دیگر سرقت کابل و تجهیزات مخابراتی علاوه بر اینکه موجب نارضایتی مشترکین از خدمات مخابرات شده است، سالانه چندین میلیارد تومان هم به مخابرات ضرر می‌زند .

رئیس اداره روابط عمومی مخابرات خراسان‌رضوی گفت: در بعضی مناطق فیبرنوری را جایگزین کابل‌های مسی کرده‌ایم و این روند در  مناطق دیگری که با مشکل سرقت روبه‌رو شده‌اند در حال پیگری است.

حسن‌پور تصریح کرد: در سال جاری ٢٥٠کیلومتر کابل،١٠٠کله پست و تجهیزات ۱۰حوضچه به سرقت رفته است.

وی ادامه داد: ما تاکنون اقدام‌های بسیاری برای  کاهش سرقت و رفع این معضل برای شهروندان انجام داده‌ایم و این سلسله‌پیگیری‌ها در شرایطی است که نیاز به تلفن و اینترنت در استان تقریباً به دو برابر افزایش یافته است. همچنین مخابرات با نصب قفل‌های ضدسرقت، نصب دوربین‌های مداربسته، استفاده از کابل‌های با تکنولوژی فیبرنوری و... تلاش کرده راهکاری برای کاهش سرقت‌ها ایجاد  کند.

وی در پایان تصریح کرد: از شهروندان محترم درخواست می‌کنیم موارد مشکوک را به مخابرات گزارش کنند و در صورت مراجعه افراد تحت عنوان مأمور مخابرات حتماً کارت شناسایی معتبر از آن‌ها مطالبه کرده و از پرداخت هر گونه وجهی بابت کابل‌کشی مجدد خودداری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.