سخنگوی سازمان اتوبوسرانی مشهد گفت: در صدد هستیم تعداد ۳ ایستگاه خطوط بی آر تی و راه اندازی رادیو اتوبوس و پخش پیام های مناسبتی مرتبط با ایام نوروز را داشته باشیم

رادیو اتوبوس در نوروز ۱۴۰۰ راه اندازی می شود

 عباس اتحادی سخنگوی سازمان اتوبوس رانی مشهد در توضیح برنامه های این سازمان در روزهای پایانی سال جاری و ایام نوروز ۱۴۰۰ بیان کرد: از آن جایی که وظیفه حمل و نقل عمومی بر عهده سازمان اتوبوس رانی است امسال هم مطابق سال های گذشته البته با نگاه ویژه تر در شرایط کنونی خدماتی را به شهروندان عزیز در نوروز ۱۴۰۰ ارائه خواهد داد.

وی افزود: در گام اول دوره ی آموزشی استقبال از بهار ویژه ی تمامی اتوبوسرانان و مینی بوسرانان به تعداد ۳۶۰۰۰ نفر که به صورت مجازی در حال برگزاری است که همکاران ما در این دوره های آموزشی سه مبحث را که شامل بازآموزی قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، ارتباط موثر کنترل خشم  و استرس و فرهنگ میزبانی و سلامت را اموزش مبینند. در کنار بحث همایش اموزشی استقبال از بهار برنامه غربال گیری سلامت ویژه کارکنانمان را به صورت مستمر از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون و بعد از طرح استقبال از بهار به صورت مستمر تا زمان خاتمه ی این بیماری در  دستور کار داریم.

اتحادی افزود: در صورتی که زائرین مجاز به ورود به مشهد مقدس باشند نیروهای راهنمای زائرمان را در پایانه ها مستقر خواهیم کرد تا راهنمایی لازم را به این عزیزان داشته باشند. البته در کنار اینها یکسری خدمات در خصوص ارائه ی افزایش کیفیت ناوگان اتوبوس رانی هم ارائه خواهیم داد که از آن جمله می توان به جرم گیری داخلی ناوگان، رفع نقص ظاهری و فنی ناوگان، شست وشو و رنگ امیزی جداول پایانه ها و توقفگاه ها، شست و شوی پرده ها، تعویض شیشه های شکسته سایبان های سطح شهر، شست و شو و ضد عفونی پایانه ها، نظافت باجه ها، تعویض بنر های اطلاع رسانی نصب شده در سایبان های پایانه ها و همچنین به روزرسانی گالری تصاویر پایانه ها انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: تعداد دو دستگاه اتوبوس گل را تهیه کرده ایم که به مناسبت فرا رسیدن سال جدید در پایانه ها مستقر خواهیم کرد. در کنار این یکسری برنامه هایی برای افزایش نشاط و شادابی در سطح شهر خواهیم داشت برنامه هایی مثل برگزاری مسابقه عکاسی موبایلی با محوریت نوروز حمل و نقل و رعایت پروتکل های بهداشتی در اتوبوس رانی، اجرای طرح پویش همدلی و مهربانی در ایام نوروز، بحث رنگ امیزی متناسب با فصل بهار بر روی دیواره های تعدادی از پایانه ها، کارناوال اتوبوسی مزین به پرچم جمهوری اسلامی و فرارسیدن سال جدید را راه اندازی خواهیم کرد.

سخنگوی سازمان اتوبوسرانی مشهد گفت :در صدد هستیم  تعداد ۳ ایستگاه خطوط بی آر تی با مشارکت سازمان پارک ها تونل گل نصب شود. طرح راه اندازی رادیو اتوبوس و پخش پیام های مناسبتی مرتبط با ایام نوروز را داشته باشیم و از آن جایی که جشن نیمه شعبان را هم در ایام نوروز خواهیم داشت این برنامه ها در ۵۰۰ دستگاه اتوبوس اجرایی خواهد شد. همچنین پخش پیام تبریک سال از طریق کنسول ناگان در ۳۰۰ ایستگاه سطح شهر انجام میشود و شهروندان بعد از این که من کارتشان را به دستگاه کنسول نزدیک کنند سیستم سال نو را تبریک خواهد گفت. در کنار این ها شعار سال که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی عنوان شود از طریق تابلوهای روان ۲۰۰ دستگاه اتوبوس در سطح شهر پخش خواهد شد.

وی اضافه کرد: یک دستگاه اتوبوس را جهت رنگ امیزی توسط نوجوانان عزیز مناسب سازی کرده ایم که در چند روز اینده در سطح شهر مستقر خواهد شد و شهروندانی که درحوزه گرافیک فعال هستند میتوانند بیایند و این اتوبوس را به سبک بهارانه رنگ امیزی کنند. همچنین تهیه و اجرای سفره های هفت سین در پایانه های مسافر بری را در دستور کارمان داریم. مناسب سازی ایستگاه اتوبوسی که در جنب خانه ی ملک هم یکی از برنامه های ما برای ایام نوروز ۱۴۰۰ خواهد بود که جزء برنامه های ویژه و خلاقانه ی سازمان اتوبوس رانی مشهد است.

عباس اتحادی ادامه داد:  بخش بعدی بحث سرویس دهی سازمان اتوبوس رانی است که  در صورتی که محدودیتی اعلام نشود و برابر مجوزی که ستاد کرونای استان به سازمان اتوبوس رانی ابلاغ کند سرویس دهی این سازمان در ایام نوروز و همچنین روز طبیعت و نیمه ی شعبان به شهروندان عزیز ارائه خواهد شد. نا گفته نماند که در حال حاضر برنامه ریزی هایمان فعلا بنابر مصوباتی است که در گذشته ابلاغ شده است.

وی در توضیح برنامه های سازمان اتوبس رانی در اولین روز بهار ۱۴۰۰ بیان کرد: پیش بینی ما و برابر اخرین برنامه ریزی که ما انجام داده ایم در روز تحویل سال با ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به صورت ویژه سرویس دهی به سمت حرم مطهر را جهت جا به جایی  شهروندان انجام خواهیم داد اما همانطور که قبلا هم گفتم همه این برنامه ها بنا به اعلام دستور العمل هایی است که جهت محدودیت ها ی احتمالی تا ساعات قبل از تحویل سال به ما اعلام شود.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.