تولیت آستان قدس رضوی همزمان با سوم شعبان سالروز میلاد باسعادت حضرت امام حسین(ع) و روز پاسدار با دو تن از پاسداران دوران دفاع مقدس و خانواده پاسدار شهید مدافع حرم دیدار و گفتگو کرد.

دیدار تولیت آستان قدس رضوی با پاسداران پیشکسوت دوران دفاع مقدس

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی شامگاه چهارشنبه همزمان با سالروز ولادت حضرت امام حسین(ع) و روز پاسدار با حضور در منزل پاسداران «سید ابوطالب جعفری» و «سیدهاشم درچه‌ای» با این جانبازان و پیشکسوتان خراسانی دفاع مقدس دیدار و گفت‌وگو کرد.
تولیت آستان قدس رضوی در این دیدارها تاریخ کشور ایران را مزین به ایثار و فداکاری‌ رزمندگان اسلام بویژه سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس دانست و اظهار کرد: رزمندگان، جانبازان و شهدای دوران دفاع مقدس و مدافع حرم، مصداق عینی ایثار، فداکاری، صبر و مقاومت همچون اصحاب سیدالشهدا(ع) هستند.  
وی با بیان اینکه مقام جانبازی و ایثارگری در راه خدا از جایگاه بسیار رفیعی در اسلام برخوردار است، تصریح کرد: ارج نهادن به جانبازان سرافراز به عنوان الگوهای مقاومت وظیفه‌ای بردوش مسئولان و مردم است، رزمندگی در راه اسلام و نائل آمدن به مقام شامخ شهادت و جانبازی مدال افتخاری است که خداوند متعال نصیب بندگان پاک و مخلص خود می‌کند.  
حجت الاسلام والمسلمین مروی همچنین با حضور در منزل شهید «غلامرضا سمائی» از شهدای پاسدار مدافع حرم به مقام بلند این شهید سرافراز ادای احترام کرد و گفت: خانواده شهدا پرچم داران مقاومت، آزادگی و استقلال ملت ایران هستند.
وی با تصریح بر این نکته که اخلاص و فوز عظیم شهادت نصیب هر کسی نمی‌شود، اضافه کرد: شهیدان از تعلقات مالی، عشق به والدین، همسر و فرزند به خاطر خدا گذشتند که این روحیه‌ها از عنایات و توفیقات الهی است.
تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه امنیت کشور از برکات رشادت و ایثار شهداست، یادآور شد: امنیت، عزت و استقلال امروز کشور را مدیون و مرهون شهدا هستیم و امیدورایم بتوانیم قدرشناس و پاسدار حقی که بر گردن ما دارند باشیم.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.