مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی به استقرار ۴۱۳ گروه و ماشین‌آلات راهداری در جاده‌های این استان اشاره و بیان کرد: این اقدام به منظور تمهید سفر کم‌خطر در راهها ویژه زائران و مسافران نوروزی، به حداقل رساندن سوانح رانندگی و ارایه خدمات مناسب در این ایام صورت گرفته است.

۴۰۰ گروه و ادوات پشتیبانی راهداری در جاده‌های خراسان رضوی مستقر شدند

به گزارش قدس آنلاین، ابراهیم نصری در نشست دیشب کمیسیون ایمنی و شورای استانی ترافیک خراسان رضوی افزود: بر این اساس هم‌اینک "۹۷ گروه راهداری، ۳۱ گروه امداد تعمیراتی، پنج ایستگاه ثابت خدمت‌ر رسانی، ۲۴۷ دستگاه ماشین‌آلات راهداری و ۳۳ باب راهدارخانه" ویژه ایام نوروز ۱۴۰۰ در طول مسیرهای جاده‌ای خراسان رضوی مستقر شده‌اند.  

وی ادامه داد: همچنین "نصب ۵۱ دوربین نظارت تصویری در ۱۳۶ جاده، ۱۸۷ سامانه نظارتی و ثبت تخلف، نصب ۱۲ تابلو پیام متغیر و یک تابلو ترافیک‌نما" به منظور پایش وضعیت ترافیک در مسیرهای جاده‌ای خراسان رضوی صورت گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: "۱۵ گروه نظارتی، ۱۳۱ شرکت مسافربری، هزار و ۴۵۶ دستگاه اتوبوس، دو هزار و ۴۲۴ دستگاه مینی بوس، هزار و ۲۱۹ دستگاه سواری کرایه، هفت هزار و ۷۱۷ راننده، ۱۱ دستگاه ناوگان کشیک و ۴۴ مجتمع خدماتی رفاهی" نیز به منظور نظارت بر نحوه تامین و ارایه خدمات مطلوب سفر در نوروز ۱۴۰۰ در جاده‌ها و پایانه‌های مسافری خراسان رضوی مستقر شده‌اند.  

وی افزود: سامانه‌های تلفنی به شماره ۱۴۱، ۱۰۰۰۵۲۵ و شماره تماس ۳۸۵۱۹۵۰۲ نیز به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان در خصوص وضعیت راهها و حمل و نقل جاده ای در خراسان رضوی است.  

نصری ادامه داد: همچنین ۱۵۲ پایگاه اورژانس شبانه‌روزی شامل ۹۱ پایگاه شهری و ۶۱ پایگاه جاده‌ای با تعداد ۱۶۵ دستگاه آمبولانس فعال در طول ایام نوروز در مسیرهای جاده‌ای خراسان رضوی فعالیت خواهند داشت.

وی گفت: گروههای عملیاتی هلال احمر نیز در ایام نوروز برای مقابله با سوانح برف و کولاک احتمالی، حوادث ترافیکی و امداد هوایی در جاده‌های خراسان رضوی به صورت آماده باش خواهند بود و پلیس راه هم از همه ظرفیتهای گروههای گشت محسوس و نامحسوس خود بهره خواهد گرفت.  

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی افزود: اعطای ۵۰ عدد کلاه ایمنی، آشکارسازی هزار دستگاه موتور سیکلت و دو هزار دستگاه ناوگان حمل بار، استفاده از هزار عدد راهنمای ایمنی موتورسواران و هزار عدد بروشور راهنمای ایمنی سرنشینان و همچنین استقرار ۱۲ مرکز معاینه فنی سنگین به منظور ارتقای ایمنی ناوگان عمومی، موتورسیکلت‌رانان و کاربران آسیب‌پذیر در جاده‌های خراسان رضوی انجام شده است.  

استان شش میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی با گستره‌ای معادل هفت درصد مساحت کشور ۲۰ هزار و ۵۷۵ کیلومتر جاده دارد که شش هزار و ۴۲۳ کیلومتر آن بین‌شهری و ۱۴ هزار و ۱۵۲ کیلومترش راه روستایی است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.