مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: ۵۵ درصد از کل مراکز و تاسیسات گردشگری استان شامل هتل و متل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، خانه مسافر و اقامتگاه بومگردی در نوروز امسال فعال است.

۵۵ درصد از مراکز اقامتی خراسان رضوی فعال است

به گزارش قدس آنلاین، ابوالفضل مکرمی فر  امروز در حاشیه بازدید از راه آهن مشهد و روند خدمت رسانی به مسافران به خبرنگار ایرنا افزود: ۹۴۴ واحد اقامتی از مجموع هزار و ۷۴۱ واحد در استان فعال هستند و باقی آنها به دلیل شرایط کرونا و کاهش گردشگران مجبور به حذف فعالیت خود شده اند.

وی اضافه کرد: از کل واحدهای مزبور، ۴۳ درصد از هتل و متلها، ۵۷ درصد از هتل آپارتمانها، ۴۴ درصد از مهمانپذیرها، ۵۵ درصد از خانه های مسافر و ۱۰۰ درصد از اقامتگاههای بوم گردی در نوروز امسال فعالیت دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: در نوروز امسال  ۲۵ درصد از کل اماکن اقامتی خراسان رضوی تکمیل شده است که این میزان ظرفیت در مراکز اقامتی فعال به ۴۵ تا ۵۰ درصد می‌رسد.

مکرمی فر افزود: بیشترین میزان ورود مسافر به مشهد در نوروز امسال از طریق راه آهن بوده است و رزرو بلیت از قبل عید نوروز، ایمنی بیشتر سفر و کامل بودن رعایت پروتکلهای بهداشتی از مزیتهای سفر ریلی است که استقبال بیشتر زائران را در پی داشته است.

وی ابراز امیدواری کرد که با رعایت مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و پروتکلهای بهداشتی از سوی مراکز خدماتی و مردم شاهد تبعات منفی سفر زائران و مسافران به استان و تشدید شیوع کرونا نباشیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: ایستگاه خدمات رسانی به زائر در همه مبادی ورودی اصلی مشهد دایر است و عمده خدمت رسانی به زائران در حوزه خرید بلیت به صورت مکانیزه انجام می شود.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.