۱۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۱
کد خبر: 746002

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا نباید برای یک مشکل مشترک تصمیم متفاوت بگیرد و نباید فرقی بین کشورها باشد.

آذری: AFC برای یک مساله، ۲ تصمیم متفاوت گرفته است

قدس آنلاین:  تیم فوتبال فولاد خوزستان از چند روز دیگر در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا در عربستان و باید به مصاف العین امارات برود. این در حالی است که با توجه به اتفاقات رخ داده در چند روز گذشته و حملات موشکی و راکتی که به پایتخت عربستان شده، سعید آذری به عنوان مدیرعامل باشگاه فولاد نامه‌ای به رئیس بحرینی کنفدراسیون فوتبال آسیا زده و در خصوص شرایط عربستان و میزبانی این کشور از فولاد خوزستان و گروه دیگر مسابقات لیگ قهرمانان آسیا توضیح خواسته و از دکنفدراسیون فوتبال آسیا تضمین خواست است.

سعید آذری در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به نامه خود به رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا اظهار داشت: من در نامه به شیخ سلمان از دوگانگی‌ها گلایه داشتم و واقعیت عربستان را گوشزد کردم. در سال ۲۰۱۹ تیم ذوب‌آهن اصفهان قرار بود با النصر عربستان در کربلا بازی کند یک روز قبل از بازی ما یک راکت در بغداد که فاصله خیلی زیادی با کربلا دارد، در نزدیکی یکی از سفارتخانه‌ها برخورد کرد. همان زمان النصری‌ها به مسوولان کنفدراسیون فوتبال آسیا نامه زده و اعلام کردند که اینجا امنیت ندارد و باید بازی آنها با ذوب آهن ایران در جای دیگری برگزار شود.

وی ادامه داد: مسوولان کنفدراسیون فوتبال آسیا خیلی سریع با درخواست عربستان‌ها موافقت کردند و حتی به اطلاع ما هم نرساندند که بازی لغو شده. همان زمان عربستانی‌ها به کربلا نیامدند اما ما به کربلا رفتیم وقتی به هتل رسیدیم ناظر بازی اعلام کرد بازی لغو شده است و مسابقه در دبی برگزار شد.

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان خاطرنشان کرد: حرف و سوال ما از مسوولان کنفدراسیون فوتبال آسیا این است که شرایط امروز عربستان مانند شرایط آن روز عراق بوده و حتی وضعیت بسیار وخیم‌تر از آن است، اما چرا تصمیم یکنواختی گرفته نمی‌شود؟ این روزها پایتخت که عربستان مورد حملات راکتی و پهپادی قرار می‌گیرد، چرا باید مسابقات دو گروه از لیگ قهرمانان آسیا به میزبانی عربستان برگزار شود؟

آذری تاکید کرد: ما در این نامه این مسائل را توضیح دادیم و خوشبختانه آقای قنبرزاده به سرعت این نامه را منعکس کرد. همان طور که برای بازی ما و النصر در سال ۲۰۱۹ ظرف ۸ ساعت تصمیم‌گیری شد برای بازی تیم فوتبال فولاد و العین در عربستان و بازی‌های دو گروه دیگر هم باید سریع تصمیم گیری شود و مسابقات را به جای دیگری منتقل کنند.

وی عنوان کرد: کنفدراسیون فوتبال آسیا در نامه‌ای به ما گفت با استناد به گزارش وزارت بهداشت ایران شهر اهواز جزو شهرهای قرمز از نظر کرونایی است و به خاطر همین میزبانی بازی العین را از ما گرفتند. حالا کنفدراسیون فوتبال آسیا چه تضمینی دارد که بازی‌ها در عربستان و در امنیت کامل برگزار شود.  

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان درباره وضعیت کرونا در کشور عربستان گفت: ما نمی‌دانیم آمار رسمی در عربستان در مورد کرونا چطور است اما وقتی کنفدراسیون فوتبال آسیا میزبانی می‌دهد حتما فکر همه جا را کرده و اگر هر اتفاقی بیفتد مسوولیت آن به عهده کمیته پزشکی کنفدراسیون فوتبال آسیا است.

 آذری تصریح کرد: تمام بحث ما این است که کنفدراسیون فوتبال آسیا نباید برای یک مشکل مشترک تصمیم متفاوت بگیرد و نباید فرقی بین کشورها باشد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.