در آستانه آغاز مسابقات بین المللی «جام امام رضا(ع)»، رییس فدراسیون دوومیدانی، پیست دوومیدانی ورزشگاه امام رضا(ع) را از نظر تجهیزات، جزء پیشرفته‎ترین و مدرن‌ترین اماکن ورزشی کشور خواند و افزود: این پیست در شمار بهترین‌های آسیا و دارای گواهی سطح یک جهانی است.

پیست دوومیدانی استادیوم امام رضا(ع) در شمار بهترین‌های آسیاست

به گزارش قدس آنلاین، هاشم صیامی در خصوص دلایل انتخاب تربیت بدنی آستان قدس رضوی از سوی فدراسیون دوومیدانی برای میزبانی نخستین دوره مسابقات بین‌المللی دوومیدانی با عنوان «جام امام رضا(ع)» اظهار کرد: خوشبختانه با همراهی و ترغیب مسئولان مؤسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی، ظرفیت بزرگ این مؤسسه در خدمت موفقیت ورزش کشور قرار گرفت و باعث شد فدراسیون دوومیدانی و نیز دیگر مجموعهها از جمله کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش برای آغاز حرکت‌های دنباله‌دار با همکاری آستان قدس در مسیر رشد ورزش کشورمان راغب شوند.

صیامی افزود: در همین راستا، تاکنون تفاهم نامه‌های همکاری قابل ملاحظه‌ای از جمله با کمیته ملی المپیک منعقد شده تا اردوهای آماده‌سازی ورزشکاران تیمهای ملی با استفاده از امکانات این مؤسسه برگزار شود.

وی همچنین تأکید کرد: با گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب، برای اولین بار قرار است که مسابقات دوومیدانی در سطح بین‌المللی به میزبانی شهر مشهد برگزار شود و این رویداد مهم ورزشی، متبرک به نام امام رضا(ع) است و با همین عنوان به تقویم فدراسیون جهانی دوومیدانی اضافه شده که همه این نکات نشانگر اهمیت برپایی این رقابت‌ها است.

به گفته رییس فدراسیون دوومیدانی، با وجود همه محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا، طبق هماهنگی ‎‌های انجام شده، این مسابقات با حضور120 ورزشکار و قهرمانان مطرح دوومیدانی از 15 کشور آسیایی و اروپایی برگزار خواهد شد. از هم‌اکنون در تلاش هستیم برای دوره بعدی این رقابتها، میزبان کشورهای بیشتری در شهر مشهد باشیم.

وی ادامه داد: حضور ورزشکاران از اقصی نقاط جهان در رقابتی به نام امام رضا(ع) در فضای پایتخت معنوی کشور زمینه مناسبی برای ترویج فرهنگ اسلامی در ابعاد جهانی است. به‌علاوه، تکریم از پیشکسوتان ورزشی با نامگذاری اولین تورنمنت به نام استاد علی باغبانباشی از دیگر نکات حائر اهمیت به موازات برگزاری جام امام رضا(ع) است.

صیامی همچنین در رابطه با جایگاه پیست مسابقات گفت: پیست از نظر تجهیزات، جزء پیشرفتهترین و مدرن‌ترین اماکن ورزشی کشورمان و نیز در شمار بهترین‌های آسیا است و به واسطه همین ویژگی‌ها پیست دوومیدانی استادیوم امام رضا(ع) توانسته، به عنوان تنها مجموعه ورزشی کشور، گواهی سطح یک جهانی را کسب کند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.