نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت در بحث تصمیمات کرونایی هم دسته گل به آب داد، گفت: وزیر بهداشت رسما اعلام کرد که در مرحله اول دیدوبازدید و سفرهای نوروزی و در مرحله دوم صف‌های مرغ بیشترین تأثیر را در شیوع مجدد کرونا در کشور داشته است.

دسته گلی که دولت در تصمیمات کرونایی به آب داد/ دیدوبازدیدهای نوروزی و صف مرغ؛ ۲ مقصر اوج گرفتن کرونا

به گزارش قدس آنلاین، احسان ارکانی در خصوص بی‌تدبیری دولت در موضوع کرونا اظهار کرد: حرف در مورد مصوبات کاملا اشتباه و فاقد تدبیر دولت در ستاد کرونا بسیار است.

نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این یک سال و چند ماه شیوع کرونا تصمیمات نادرست دولت لطمات زیادی به سلامت مردم زده است، افزود: با وجود توصیه وزیر بهداشت به‌عنوان متولی اصلی کادر سلامت و جبهه مواجهه مقابله با کرونا مبنی بر محدودیت مسافرت‌ها، ترددهای غیرضروری، رفت‌وآمدها و دیدوبازدیدها در سراسر کشور در دو هفته تعطیلات نوروز، دولت دسته گل به آب داد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه تعداد فوتی‌ها در آخرین روزهای اسفند در سطح کشور ۲ رقمی شده بود ناگهان با سیاست‌های غلط، اصرار شخص رئیس جمهور، معاون اول، وزیر کشور و برخی افراد دیگر در ستاد ملی کرونا(که برخلاف اسمش تصمیماتی کاملا دولتی نه ملی اتخاذ می‌شود) با باز گذاشتن جاده‌ها اکنون شاهد روند صعودی مبتلایان و فوتی‌ها هستیم.

ارکانی با اشاره به اینکه در این ستاد فقط وزرا حضور دارند، گفت: البته اخیرا با اصرار مجلسی‌ها دکتر قاضی‌زاده به‌عنوان یک عضو عادی و مدعو در ستاد حضور دارد.

نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز با قرمز شدن بخش زیادی از ایران در رنگ‌بندی، شدت خطر کرونا را می‌توان متوجه شد، ادامه داد: حالا با این شرایط ۱۰ روز تعطیلی اعلام شده است.

وی تاکید کرد: نتیجه این بی‌فکری و بی‌تدبیری دولت که با اعمال محدودیت در ۲ هفته تعطیلات عید می‌توانست شیوع کرونا را کنترل کند، امروز در ابتدای سال ۱۴۰۰ در مهم‌ترین ایام کاری که مردم باید کارشان را فعالانه انجام دهند، مجبور به تعطیلی سراسری شده است.

ارکانی اظهار کرد: دولتی که در برنامه‌ریزی برای محدودیت کرونا عاجز و ناتوان است، چطور می‌تواند سایر موضوعات را مدیریت کند؟

نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اعمال محدودیت در وضعیت ایام تعطیلات عید که عمده مردم در منزل بودند و این ایام بر اساس سنت و آیین ما تعطیل است، ایجاد می شد بهتر بود یا اینکه مردم را تشویق به سفر و دیدو بازدید کنیم و بعد در روزهای ابتدایی سال که کشور باید وارد فعالیت‌های خودش بشود، متوجه شویم که چه اشتباهی کردیم و با افزایش صعودی مبتلایان و فوتی‌های کرونا دستور به تعطیلی همه جانبه داده و بگوییم همه جا را تعطیل کنید.

وی گفت: دولت موظف است همچون سراسر دنیا از اعتبارات و منابع مالی که در اختیار دارد به اقشار و اصنافی که به‌طور مستقیم از شیوع کرونا لطمه خوردند، کمک کند.

ارکانی با بیان اینکه به جای این بریز و بپاش‌هایی که در موارد غیرضروری در دولت اتفاق می‌افتد، دولت وظیفه دارد با جابه‌جایی بودجه و اعتبار دولتی با موارد غیرضروری‌تر با پرداخت خسارت به اصناف آسیب‌دیده بیشتر به فکر مردم باشد، افزود: سلامتی مردم از همه چیز مهم‌تر است نه این که دولت باز با بی‌تدبیری دیگری، مردم را به صف‌های فشرده و طولانی خرید مرغ و مایحتاج ضروری بکشاند.

نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز وزیر بهداشت رسما اعلام کرد که در مرحله اول دیدوبازدید و سفرهای نوروزی و در مرحله دوم صف‌های مرغ بیشترین تأثیر را در شیوع مجدد کرونا در کشور داشته است.

انتهای پیام/

منبع:فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.