مراسم پانزدهمین سالروز ملی فناوری هسته ای با حضور ویدئوکنفرانسی حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری آغاز شد. در این مراسم قرار است از ۱۳۳ دستاورد جدید هسته ای، رونمایی، افتتاح و راه‌اندازی شود.

مراسم پانزدهمین سالروز ملی فناوری هسته‌ای‌ آغاز شد

قدس آنلاین: در شصت و دومین هفته از افتتاح طرح‌های مهم ملی کشور با شعار تدبیر و امید برای جهش تولید از طریق ویدیو کنفرانس، مراسم افتتاح و رونمایی از دستاوردهای هسته‌ای سازمان انرژی اتمی ایران در استان‌های مرکزی (اراک و خنداب)، اصفهان (نطنز)، البرز(هشتگرد)، قم (فردو) و تهران آغاز شد.

 با تلاش شبانه روزی کارکنان و متخصصان صنعت هسته ای کشور، صرفاً طی یک سال گذشته ۱۳۳ دستاورد جدید ممیزی شده در حوزه‌های مختلف صنعت هسته‌ای از جمله کوانتوم، غنی‌سازی، آب سنگین و ترکیبات دوتره، رادیو دارو، لیزر و ... با موفقیت حاصل گردیده است.

 این دستاوردها در قالب نمایشگاه و ۱۱ مورد آن به صورت ویدئو کنفرانس و ۸ مورد از آنها توسط رییس جمهوری به مناسبت روز ملی فناوری هسته‌ای رونمایی، افتتاح و راه‌اندازی می‌شود.

به گفته کمالوندی دستاوردهایی که در مراسم امسال به بهره برداری می‌رسند، ‌ نسبت به سال گذشته حدود ۱۸ درصد نسبت افزایش دارد و از لحاظ کیفیت پیشرفت بیشتری خصوصا در حوزه های غنی سازی و پزشکی هسته ای دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.