معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و سخنگوی ستاد مقابله با کرونای خراسان رضوی در خصوص آخرین آمار افراد درگیر با کرونا در استان گفت: در حال حاضر هزار و ۴۲۴ نفر مبتلا به کووید۱۹ در بیمارستان بستری هستند که از این تعداد ۲۶۵ نفر در بخش‌های مراقبت ویژه بستری شدند.

صعود کرونا در بی توجهی بازار به محدودیت ها

دکتر مهدی قلیان اول در ادامه با اشاره به اینکه تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا که روز جمعه ثبت شده‌اند دورقمی بوده است، اظهار کرد: این تعداد در حال حاضر دورقمی است اما به ۲۰نفر نرسیده است.

وی بیان کرد: اکنون روند افزایشی در تعداد بستری‌ها را داریم که میانگین بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر نسبت به گذشته افزایش دارد؛ به طور مثال میزان بستری‌های هفته سوم فروردین ماه نسبت به هفته اول این ماه ۱۳۴ درصد در تعداد بستری‌های موجود افزایش داشته که بستری در بخش مراقبت‌های ویژه نیز در این مدت ۵۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

هشداری جدی برای ۱۰ روز آینده

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین در خصوص میزان بستری‌ها در شهر مشهد بیان کرد: میزان بستری‌های فعلی در بیمارستان‌های مشهد ۷۴۲ نفر است که ۱۷۰ نفر از این تعداد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند. قلیان اول ادامه داد: در حال حاضر ظرفیت بستری بیمارستان‌های مشهد جوابگوی مراجعه‌کنندگان است اما اگر تا ۱۰ روز دیگر روند به همین شکل افزایشی باشد ممکن است دچار مشکل شویم. به همین دلیل از روز چهارشنبه گذشته ستاد استانی مبارزه با کرونا به بیمارستان‌های خصوصی و نظامی اعلام کرده  ۲۰ درصد از ظرفیت خود را برای پذیرش بیماران کرونایی آماده نگه دارند که با کمبود تخت مواجه نشویم.

بی‌اعتنایی به محدودیت‌ها در بازار

وی با اشاره به میزان کم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در بین مشاغل و اصناف شهر مشهد گفت: متأسفانه با وجود اینکه مشهد قرمز است مشاغلی که می‌بایست تعطیل باشند حدود نیمی از آن‌ها تخلف دارند که این خیلی کار را سخت می‌کند به همین دلیل از این هفته کمیته نظارتی در استانداری بحث مشارکت بیشتر سازمان‌ها در بحث نظارت بر مشاغل را بیشتر خواهد کرد.

آستان قدس رضوی در رعایت دستورالعمل‌ها پیشتاز است

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای خراسان رضوی در پاسخ به پرسش خبرنگار قدس در خصوص آخرین وضعیت رنگ‌بندی شهرهای استان نیز اظهار کرد: شرایط مشهد به عنوان مرکز استان همچنان قرمز است. شهرهای رشتخوار، خواف، زاوه، تایباد و فیروزه زرد هستند. شهرستان‌های مه‌ولات، خلیل‌آباد، فریمان، سرخس، کلات، چناران، درگز، خوشاب، جوین، جغتای و باخرز نارنجی هستند و بقیه شهرها وضعیتی قرمز دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مورد رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در حرم مطهر امام رضا(ع) در شرایط فعلی بیان کرد: با توجه به اینکه فعالیت اماکن متبرکه مثل حرم امام رضا(ع) و حرم حضرت معصومه(س) طبق تصمیم‌های ستاد مقابله با کرونایی هست که در داخل حرم مطهر تشکیل می‌شود ما در این موضوع تنها جنبه مشاور داریم اما باید گفت که عزم تولیت آستان قدس رضوی، قائم مقام تولیت و مدیریت عالی حرم مطهر برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی آن قدر خوب بوده که از این نظر در خیلی از موارد جلوتر عمل کردند که جای نگرانی باقی نمی‌گذارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.