اپل هفته آینده iOS ۱۴.۵ را با قوانین جدید حریم خصوصی منتشر می‌کند.

iOS ۱۴.۵ هفته آینده منتشر می‌شود/انتخاب صدای جدید برای Siri

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، روز گذشته اپل رویداد بهاری خود را برگزار کرد که در آن تعدادی از محصولات هیجان انگیز از جمله iMacs جدید و تبلت های iPad Pro را به نمایش درآورد. علاوه بر این، ردیاب AirTag نیز به عموم مردم ارائه شده است که از ۳۰ آوریل به فروش می‌رسد و با دستگاه‌های مبتنی بر iOS ۱۴.۵ و بالاتر کار خواهد کرد. بیانیه مطبوعاتی AirTag نشان می دهد که iOS ۱۴.۵ نیز هفته آینده راه اندازی می‌شود.

هفته آینده همراه با iOS جدید، اپل watchOS ۷.۴ و macOS ۱۱.۳ را عرضه می کند، همچنین این سیستم عامل‌ها از سرویس اشتراک جدید پولی در برنامه Podcasts اختصاصی اپل پشتیبانی می‌کنند. در مورد iOS ۱۴.۵، اولین نسخه بتا عمومی این پلتفرم نرم افزاری در فوریه سال جاری در دسترس بود.

مهمتر از همه با انتشار نسخه جدید iOS، سیاست حفظ حریم خصوصی جدید اپل اعمال می شود. نیاز توسعه دهندگان برنامه iOS برای دستیابی صریح به کاربر، ردیابی به منظور ارائه تبلیغات شخصی است، این پروژه از سال گذشته در حال مذاکره بود و مورد انتقاد برخی از فعالان بازار قرار گرفت، همچنین فیس بوک گفت که سیاست جدید اپل به کسب و کارهای کوچک آسیب خواهد رساند که عمده درآمد آنها به تبلیغات بستگی دارد.

در iOS ۱۴.۵ چندین نوآوری قابل توجه وجود خواهد داشت، از جمله توانایی تغییر صدای Siri و همچنین گزینه‌هایی برای تغییر رنگ پوسته برخی از شکلک‌ها. علاوه بر این، سیری یاد گرفته است که کاربر برنامه‌های گوش دادن به محتوای صوتی را ترجیح می‌دهد.

سیری در iOS ۱۴.۵ با صدای مردانه صحبت خواهد کرد

ششمین نسخه بتا iOS ۱۴.۵ که اوایل ماه جاری منتشر شد، شامل دو صدای جدید برای Siri است که برای زبان انگلیسی در دسترس هستند. در حال حاضر در این نسخه از سیستم عامل، کاربران می‌توانند بین صدای زن یا مرد برای Siri یکی را انتخاب کنند.

در بیانیه‌ای اپل گفت این نوآوری بازتاب تعهد این شرکت به برابری و تنوع است، صداهای جدید طبیعی تر شدند که توسط شبکه عصبی پردازش می شوند و این باعث می‌شود ارگانیک تر شوند. پس از به روزرسانی در iOS ۱۴.۵ در بخش "Siri and Search"  از قسمت تنظیمات، می توانید در بین گزینه ها از صداهای موجود انتخاب کنید.

آخرین نسخه این سیستم عامل نیز مجموعه ای از پیشرفت های کوچکتر را در Siri به وجود آورده است و هنوز مشخص نیست که چه زمانی این نوآوری برای سایر زبان‌ها در دسترس قرار می گیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.