معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: مطالعات "طرح جامع کاهش تصادفات در جاده‌های استان" تکمیل شد و کمیسیون ایمنی و ترافیک استانداری خراسان رضوی اجرای آن را تصویب کرد.

طرح جامع کاهش تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی تصویب شد

به گزارش قدس آنلاین، جواد وحدتی‌فرد در اشاره به بارگذاری و ثبت اطلاعات ترافیکی و تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی از سال ۱۳۹۲ تاکنون در لایه‌های جی. آی. اس بیان کرد: طرح جامع کاهش تصادفات بر همین اساس تدوین شد تا از این پس ملاک عملکرد و تعیین شرح وظایف دستگاههای متولی امور ترافیکی در خراسان رضوی باشد.  

وی افزود: این طرح جامع در واقع سند راهبردی مصوب برای دستگاههای خراسان رضوی به منظور کنترل ترافیک، اجرای طرحهای ارتقا ایمنی و کاهش سوانح و تصادفات جاده‌ای است.   معاون اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی ادامه داد: حاصل طرح جامع کاهش تصادفات جاده‌ای این استان پس از پااین مطالعات و تصویب آن در معاونت عمرانی استانداری خراسان رضوی متناسب با تخصیص بودجه اجرایی می‌شود.

وی در تشریح نحوه عملکرد این طرح ادامه داد: بر این اساس هم‌اکنون اطلاعاتی مانند مکان و زمان وقوع رویدادهای ترافیکی خراسان رضوی در سطوح مختلف جی. آی. اس بارگذاری شده است.  

وحدتی‌فرد گفت: کارشناسان با استفاده از این اطلاعات و بر اساس عملکرد دستگاههای ذیربط وظایف نهادهای امدادی و ترافیکی را تدوین می‌کنند.

وی افزود: به عنوان مثال از این پس دستگاههای همچون پلیس راه، راهداری و نهادهای امداد و نجات با توجه به زمان و نحوه وقوع تصادفات در مسیر جاده مشهد - چناران وضعیت حضور و فعالیت خود را در طول این جاده برنامه‌ریزی می‌کنند.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی ادامه داد: موارد فوت شهروندان خراسانی در تصادفات جاده‌ای این استان ظرف سه سال اخیر رو به کاهش رفته است.

وی گفت: اینک با اجرایی شدن طرح جامع کاهش تصادفات جاده‌ای در خراسان رضوی می‌توان روند کاهش اینگونه سوانح و شمار قربانیان آن را در سطح استان با شدت و تاثیری بیشتری پیگیری کرد.   

"برنامه جامع عملیاتی کاهش تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی" با هدف ارتقای ایمنی و کاهش سوانح رانندگی با محورهای "اعمال قانون، آموزش و فرهنگ‌سازی، بهینه‌سازی راهها و محیط اطراف آنها، راه‌اندازی سامانه مدیریت ایمنی، فوریتهای پزشکی و خودروهای ایمن‌تر" تدوین شده تا به کاهش سالانه ۱۰ درصد تلفات ناشی از تصادفات در مسیرهای جاده‌ای این استان انجامد.

تلفات انسانی ناشی از تصادفات جاده‌ای در خراسان رضوی ظرف هشت ماه منتهی با ابتدای آذر پارسال نسبت به مدت مشابه سال ماقبل ۳۱.۸ درصد کاهش یافت. ظرف نیمه نخست پارسال ۳۲۷ نفر در حوادث خودرویی جاده‌های بین‌شهری و روستایی این استان جان باختند که معادل ۵.۶ درصد از مجموع تلفات جاده‌ای در سطح کشور بوده است.  

۱۴۷ نقطه در طول راههای خراسان رضوی تا پارسال به عنوان نقاط "پرتصادف و دارای تصادف" شناسایی شد که ۶۰ نقطه پرتصادف آن در اولویت رفع و اصلاح قرار گرفته بود. ۵۳ نقطه از این تعداد ظرف پارسال در مسیر جاده‌های این استان ایمن‌سازی شد.  

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیر آسفالته در جایگاه دوم کشور از نظر طول راهها قرار دارد.   

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.