۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
کد خبر: 749904

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی و رئیس فعلی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، داوطلب کاندیداتوری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری شد.

فریدون عباسی هم  وارد گود انتخابات شد

قدس آنلاین: فریدون عباسی، رئیس سابق سازمان انرژی اتمی و نماینده فعلی مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در یک نشست خبری، برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ اعلام کاندیداتوری کرد. شعار انتخاباتی عباسی، «دولت نخبگانی؛ بازگشت به مردم» است.

فریدون عباسی پس از اعلام نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری در نشست خبری اظهار داشت: مشکل اقتصادی کشور در کوتاه مدت قابل حل نیست و چاره‌ای جز حل مشکل بیکاری نداریم.

وی ادامه داد: هر دولتی که سرکار بیاید، باید مشکل اشتغال را حل کند. ما حتما باید به تولید مسکن بپردازیم تا اشتغال راه بیفتد و این کار ضروری است. باید به شهرک‌های کشاورزی جهت تامین امنیت غذایی مردم توجه شود و الگوی کشاورزی تغییر کند. باید به شرکت‌های دانش‌بنیان اهمیت دهیم تا این موضوع محقق شود.

عباسی ادامه داد: وعده‌های کوتاه‌مدت نباید داد و وعده ۱۰۰ روزه غلط بود. نباید حرفی بزنیم که باعث خدشه دار کردن اعتماد مردم شود.

وی درباره برنامه خود در عرصه سیاست خارجی، گفت: راهبردهایی که توسط رهبری ترسیم می‌شود، توسط مجریان به خوبی انجام نمی‌شود. ما نباید از خط قرمزها عبور کنیم. از آنجایی که انسجام کافی بین قوا برای مقابله با برخوردهای خارجی وجود ندارد، سربازان دیپلماسی ما دچار سردرگمی می‌شوند و متاسفانه به غربی‌ها اعتماد زیادی می‌کنند که اعتماد صرف به غربی‌ها کافی نیست. امیدواریم که دولت آینده ما از گذشته درس بگیرد.

برخی کاندیداهای ریاست جمهوری به دنبال حضور در کابینه آینده هستند

وی درباره ثبت‌نام چهره‌های اصولگرا در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: ثبت‌نام چهره‌های اصولگرا خودجوش است و احتمال دارد که برخی افراد با اعلام کاندیداتوری نیم نگاهی هم به حضور در کابینه دولت آینده داشته باشند.

عباسی ادامه داد: الگوی ما اسلامی و ایرانی است و بنده علم و فناوری را زیربنای تولید ثروت و دفاع می‌دانم و برای مدیریت کشور بهتر است به دانشگاه‌ها و مراکز علمی مراجعه شود.

رقیبی در انتخابات ندارم

داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه آیا حاضر به کناره‌گیری به نفع کاندیداهای دیگر هستید، گفت: رقیبی در انتخابات ندارم و هر فردی که ثبت‌نام کند و تأیید شورای نگهبان را بگیرد، با بنده همراه است، همان طور که بنده هم با دیگران همراه هستم. اگر از کانال شورای نگهبان عبور کنم، به نفع هیچ‌ فردی کنار نمی‌روم.

عباسی درباره اینکه آیا خود را رجل سیاسی می‌دانید، تصریح کرد: بنده تاکنون از کانال شورای نگهبان برای مجلس عبور کردم و همچنین در دولت دهم حضور داشتم.

وی درباره فایل صوتی ظریف، اظهار داشت: فایل صوتی ظریف مورد جدیدی برای بنده نبود و تفکرات وی همان مواردی است که مطرح کرد و این صحبت‌های خود ظریف بود نه فرد دیگری.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: بنده اعتقاد به جوان‌گرایی دارم اما لازم است که جوانان از مدیریت‌های میانی بالاتر بیایند، اگر پیروز انتخابات شوم، معاون اولم از بنده جوان‌تر خواهد بود.

عباسی بیان کرد: روحانی شرایط سختی را پشت‌سر گذاشته است، چرا که کشور در یک جنگ تمام عیار اقتصادی است و این شرایط فرمانده خاص خود را می‌طلبد. روحانی به افراد خاص و اطرافیان خود تکیه کرد و این باعث شد که نتواند از ظرفیت‌های داخلی استفاده کند.

رئیس‌جمهور دارای اختیارات کافی برای اداره امور است

وی با بیان اینکه مردم از بازی‌های سیاسی و جناحی خسته شدند، گفت: مجددا تاکید می‌کنم که بنده به عنوان یک معلم، به صورت مستقل از جناح‌ها و با این رویکرد که رئیس‌جمهور دارای اختیارات کافی برای اداره امور است، اعلام کاندیداتوری کردم و هیچ حزب و گروهی بنده را مورد حمایت قرار نداده است.

عباسی تاکید کرد: بنده همه توان خود را برای تحقق عدالت به کار می‌گیرم و مبارزه با فساد اداری از اصلی‌ترین ابزار دولت نخبگانی است.

عباسی در پایان این نشست خبری در بیانیه ای تاکید کرد: تلاش می شود مسئولینی در این دولت انتخاب شوند که برآمده از مردم بوده و وامدار حزب و گروه و جناحی نباشند، تا درد و مشکل مردم را بفهمند. با کم اثر کردن تحریم ها و ایجاد طرح های پیشران اقتصادی از یک سو به دنبال افزایش درآمد مردم و از سوی دیگر به دنبال کاهش هزینه های آنها خواهیم بود. کشور ما در ۱۰ سال گذشته شاهد یک جنگ اقتصادی تمام عیار بوده است.

وی تاکید کرد: دولت نخبگانی معتقد است جنگ اقتصادی، راه حل سیاسی ندارد، بلکه راه حل اقتصادی دارد. مرکز ثقل استراتژی مهار در این جنگ اقتصادی، تثبیت نرخ ارز در یک محدوده مناسب برای رونق تولید و مهار تورم است. ما با حمایت از ظرفیت های داخلی، باز تولید عادلانه ثروت و تغییر نگاه به سیاست خارجی به مقابله علمی با جنگ اقتصادی خواهیم رفت و به خنثی سازی تحریم ها خواهیم پرداخت. تمام تلاش ما این خواهد بود تا پول ملی و قدرت خرید مردم تقویت شود.

عباسی افزود: سفته بازی در بورس جایگاهی در دولت آینده نخواهد داشت و با حمایت جدی و مدبرانه از بازار سرمایه تلاش می شود، هم سرمایه از دست رفته مردم احیا گردد و هم نقدینگی وارده به بورس به سمت تولید هدایت گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میلاد ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    0 0
    با افتخاااار براش ستاد میزنم و تبلیغشو میکنم چهره ای پاک دست و شهید زنده و یک فرد جامع الشرایط و صادق . دکتر فریدون عباسی دوانی قطعاااا انتخاب خیلی از ایرانی هاست.رای من دکتر فریدون عباسی دوانی