همزمان سالروز میلاد با سعادت دومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، امام حسن مجتبی(ع) و در ویژه برنامه کرسی تلاوت رضوی «در جوار عترت» از ۲۱ حافظ کل قرآن طرح حافظون رضوی تجلیل شد.

تجلیل از ۲۱ حافظ کل قرآن طرح «حافظون رضوی»

به گزارش قدس آنلاین، همزمان با پانزدهمین روز از ماه مبارک رمضان مصادف با سالروز میلاد کریم اهل بیت(ع) ویژه برنامه قرآنی کرسی تلاوت رضوی در جوار عترت که با حضور بیش از ۴۰۰ نفر از قرآن آموزان طرح حافظون و طرح تحفیظ رضوی با میزبانی مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی در صحن امام حسن مجتبی(ع) برپا شد از ۲۱ نفر از خواهران و برادران حافظ کل قرآن کریم آستان قدس رضوی تجلیل شد.

در ابتدای این محفل نورانی جمعی از اساتید و قاریان ممتاز بین المللی آستان قدس رضوی به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداختند و در ادامه از ۲۱ حافظ کل قرآن کریم آستان قدس رضوی با اهدای لوح سپاس و هدایای نقدی تقدیر به عمل آمد.

حفظ آیات قرآن کریم پاداش الهی است

در حاشیه این برنامه نفیسه مقدس، حافظ کل طرح حافظون رضوی گفت: حفظ کلام وحی یک نعمت و موهبتی است که از سوی خداوند متعال به انسان عطا می شود و باید شکرگزار این نعمت بزرگ باشیم.

وی با اشاره به اینکه من هرچه دارم از برکت قرآن است، اضافه کرد: با قرآن کریم زندگی جان می‌گیرد و انسان در پرتو آن به آرامش واقعی می رسد چرا که قرآن برنامه ترسیم شده از جانب پروردگار است لذا اگر عامل به دستورالعمل های نورانی این کتاب آسمانی باشیم زندگی از جلای خاصی برخوردار خواهد شد.

این حافظ کل قرآن افزود: روخوانی و روانخوانی مقدمه حفظ و مأنوس شدن با قرآن کریم است بنابراین یک حافظ قرآن باید برای تثبیت محفوظات قرآنی‌ مداومت در قرائت و حفظ آن داشته باشد.

اقدامات آستان قدس رضوی در حوزه قرآن رضایت بخش است

سید محمد مهدی موسوی دیگر حافظ کل قرآن نیز در ادامه گفت: بسیار خوشحال هستم که توانستم در سن نوجوانی حافظ کل قرآن باشم امیدوارم خداوند توفیق عمل به این کتاب آسمانی را به من ارزانی کند.

وی با بیان اینکه وقتی انسان وارد وادی قرآن می شود مشکلات خود به خود آسان و رفع می شود، افزود: من از ۱۲ سالگی با توجه به علاقه ای که به قرآن داشتم با تشویق پدر و مادرم شروع کردم و پس از حفظ چند جز با طرح حافظون آستان قدس رضوی آشنا شدم و با گذران کلاس های این طرح توانستم کل قرآن را حفظ کنم.

وی با اشاره به برکات حفظ قرآن کریم تصریح کرد: انس دائمی با قرآن کریم و عمل به دستورات آن مهمترین هدف حافظان از حفظ کلام وحی است.

موسوی برنامه های آستان قدس رضوی در حوزه قرآن را رضایت بخش دانست و گفت: اگر آستان قدس رضوی در کنار تربیت حافظ کلاس های ترتیل، روخوانی، تجوید، لحن و ... را هم همانند طرح حافظون برگزار کند زمینه برای جذب فراگیران بیشتر در سنین جوانی و نوجوانی فراهم می شود و نتایج خوبی در عرصه های مختلف قرآن برجای خواهد گذاشت.

یاد آوری می شود، طرح حافظون رضوی از سال ۹۶ توسط مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی آغاز و تاکنون در قالب این طرح ۵۳۰ نفر حافظ کل قرآن کریم تربیت شده است.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.