نماینده تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی گفت: بالغ بر ۵۰ پروژه ملی و استانی نیمه تمام در این سه شهرستان وجود دارد که برای تکمیل آنها نیاز به ۷۵۰میلیارد تومان اعتبار است.

 نیاز به ۷۵۰میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل ۵۰پروژه نیمه تمام تربت حیدریه، مه ولات و زاوه/ خراسان رضوی در حوزه راه شرایط مطلوبی ندارد

محسن زنگنه در ارتباط با اظهار نظر یکی از مدیران استان که تا پایان دولت پروژه عمرانی جدیدی در خراسان رضوی تعریف نخواهد شد و تاکید بر اتمام پروژه های فعلی است در  گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: این رویکرد که پروژه عمرانی جدید در خراسان رضوی  تعریف نشود و تاکید و تمرکز بر اتمام پروژه های فعلی باشد رویه مناسبی است اما طبق شواهد و اطلاعات چندین پروژه عمرانی جدید برای استان تعریف شده است و حتی برخی از آنها در بودجه ۱۴۰۰شماره ردیف نیز گرفته اند و برخی از آنها به دنبال گرفتن مجوز ماده ۲۳ هستند.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از پروژه های عمرانی خراسان رضوی که در حال حاضر در دست اجرا هستند دارای اعتبار ملی می باشند، تصریح کرد: از این رو با قطره چکانی بودجه ای که امسال برای انها در نظرگرفته شده است احتمال ضعیفی وجود دارد که در سال جاری به پایان برسند.  یکی از این پروژه ها ، بهسازی راه های استان است که متاسفانه وضعیت راه های خراسان رضوی در حوزه بهسازی مطلوب نیست و در این زمینه  در کشور جزو استان هایی است که در زمینه راه  جزو رتبه های آخر است.

نماینده تربت حیدریه ، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از این رو با افزایش هزینه های عمرانی که تقریبا هر کیلومتر راه عادی تقریبا بین ۵تا ۶میلیارد تومان هزینه نیاز دارد و هرکیلومتر آزاد راه نیز حدود ۱۵میلیارد تومان برآورد هزینه شده است نخواهیم توانست اقدامات جدی در زمینه بهسازی راه های استان داشته باشیم.

وی افزود: یکی دیگر از پروژه های مهم استان ، آب رسانی  است و علی رغم اینکه دولت در این زمینه بودجه خوبی قرار داده است اما اتمام آن در خراسان رضوی بعید به نظر می رسد.

وی ادامه داد: همچنین در سه شهرستان تربت حیدریه، مه ولات و زاوه  بالغ بر ۵۰ پروژه ملی و استانی عمرانی نیمه تمام وجود دارد  که حدود ۵مورد آن ملی  و در حوزه راه و جاده و آبرسانی می باشند و برخی از پروژه ها نظیر مجتمع فرهنگی و همچنین ورزشگاه  شهرستان تربت حیدریه، مصوبه سفر استانی رئیس جمهور به این سه شهرستان می باشند.

وی با اشاره به اینکه به جز پروژه جاده در این سه شهرستان برای تکمیل پروژه های دیگر به حدود ۲۵۰میلیارد تومان بودجه نیاز است، افزود: تنها برای تکمیل جاده تربت به زاوه که  حدود ۵۰۰میلیارد تومان اعتبار نیاز می باشد  در بودجه سال جاری فقط ۴۰میلیارد تومان در نظرگرفته شده است از این رو به دنبال این هستیم که از ماده ۵۶استفاده کرده و با همکاری یکی از بانک های کشور حداقل تا دولت آباد آن را  به پایان برسانیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.