معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از آغاز سیر نزولی ابتلا به کرونا در خراسان رضوی خبر داد و گفت: در روزهای اخیر بستری‌ به واسطه کرونا در استان سیر نزولی داشته اما این وضعیت شکننده است.

سیر نزولی ابتلا به کرونا در خراسان رضوی آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر مهدی قلیان اول افزود: هم‌اکنون هزار و ۳۸۲ نفر بر اثر کرونا در بیمارستانهای استان خراسان رضوی بستری هستند که  این میزان در هفته‌های گذشته تا مرز هزار و ۵۰۰ نفر نیز رسید.

وی اضافه کرد: تعداد بستری‌شدگان روزانه کرونا هم اکنون به کمتر از ۳۰۰ نفر کاهش یافته است که نسبت به گذشته بیش از ۵۰ نفر کاهش داشته است.  

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر به طور کلی ۳۳۶ نفر در بخشهای مراقبت‌های ویژه استان خراسان رضوی بستری هستند اما روند ثابت و پیوسته نزولی این بیماری هنوز آغاز نشده است.

قلیان افزود: در شرایط کنونی با کاهش روند ابتلای به کرونا در استان خراسان رضوی مناطق قرمز به پنج شهرستان مشهد، بینالود، سبزوار، کاشمر و درگز کاهش یافته است،  ۱۶ شهرستان در وضعیت زرد کرونایی و بقیه در شرایط نارنجی هستند.

وی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی برای پیشگیری از کرونا به ویژه نوع جهش یافته آن تاکید کرد.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه جمعیت این استان توسط دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام خدمات‌رسانی می‌شود.  

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز چهارشنبه اعلام کرد با فوت ۳۴۹ تن دیگر از هموطنان مبتلا به کووید ۱۹ طی شبانه روز گذشته تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۷۳ هزار و ۵۶۸ تن رسید. پنج هزار و ۴۹۹ بیمار بدحال نیز در بخش های آی سی یو بستری هستند.

در این مدت  ۱۵ هزار و ۸۷۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که ۲ هزار و ۴۴۹ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۲ میلیون و ۵۹۱ هزار و ۶۰۹ نفر رسید.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.