تیم ملی آمریکا با ناکامی کشتی‌گیر ۶۵ کیلوگرم خود در کشتی آزاد در آخرین مسابقه گزینشی، با ترکیب ناقص در بازی‌های المپیک توکیو شرکت خواهد کرد.

حضور تیم‌های ملی کشتی ایران و روسیه در المپیک با نفرات کامل/ آمریکا با ترکیب ناقص می‌آید

قدس آنلاین؛ تیم ملی کشتی آزاد ایران در مسابقات قهرمانی آسیا سهمیه‌های المپیک خود را کامل کرد. بعد از اینکه رضا اطری در ۵۷ کیلوگرم، حسن یزدانی در ۸۶ کیلوگرم و یدالله محبی در ۱۲۵ کیلوگرم در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ نورسلطان سهمیه المپیک را گرفتند، در مسابقه گزینشی آسیایی نیز امیرمحمد یزدانی در ۶۵ کیلوگرم، یونس امامی در ۷۴ کیلوگرم و محمدحسین محمدیان در ۹۷ کیلوگرم با فینالیست شدن موفق به کسب سهمیه شدند تا در پایان مسابقات گزینشی قاره‌ای، ایران تنها تیمی در کشتی جهان باشد که در رشته آزاد سهمیه‌هایش را کامل کرده باشد.

در آن وقت این فرصت وجود داشت که تیم‌هایی که سهمیه‌شان کامل نشده در مسابقات گزینشی جهانی در صوفیه آخرین شانس‌شان را امتحان کنند که آمریکایی‌ها باز هم در وزن ۶۵ کیلوگرم موفق به کسب سهمیه نشدند.

جردن اولیور آمریکایی در این رقابت‌ها مغلوب گاژیف شد و حالا آمریکایی‌ها بدون کشتی‌گیر ۶۵ کیلوگرم به المپیک خواهند آمد، اما روسیه که در سنگین وزن به دنبال سهمیه المپیک بود با سرگئی کوزیرف سهمیه‌های تیم ملی کشورش را در رشته آزاد کامل کرد.

در پایان مسابقات کشتی آزاد گزینشی جهانی، اسامی ۱۶ کشتی‌گیری که در هر وزن المپیک حضور خواهند داشت، مشخص شده است.

براین اساس دو کشور مدعی ایران و روسیه با ۶ سهمیه کامل در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت، اما آمریکا در ۵ وزن نماینده دارد که البته همان ۵ نماینده نیز همه شانس کسب سکوی المپیک هستند.

تیم‌های ترکیه، ژاپن و آذربایجان هم موفق به کامل کردن سهمیه‌های خود نشده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.