فرماندار بینالود (طرقبه شاندیز) گفت: علت اصلی بالا بودن تعداد داوطلبان رد صلاحیت شده توسط هیات اجرایی در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستایی در این شهرستان، وجود تخلفات مالی و اقتصادی در شوراهای روستایی بینالود است.

تخلفات مالی، علت اصلی رد صلاحیت داوطلبان انتخابات در بینالود است

به گزارش قدس آنلاین، سیدحسن حسینی  افزود: مواردی مربوط به زمین، صدور مجوزهای غیرقانونی و اعمال نظر شورا بر خلاف قانون و واگذاری های خارج از ضابطه زمین در چهارچوب طرح هادی و بروز تخلفات در خارج از طرح هادی از جمله تخلفات اعضای شوراهای روستایی این شهرستان است.
وی گفت: با توجه به ارزشمند بودن زمین در این شهرستان، تخلفات یاد شده در حوزه اراضی و ساخت و ساز غیرمجاز روی می دهد و اعضای شورا نیز به شکل عمدی و سهوی مرتکب این تخلفات شده اند، لذا در این مرحله میزان رد صلاحیت داوطلبان عضویت در شورای روستایی بالاست.
فرماندار بینالود دلیل اصلی رد صلاحیتها در حوزه روستایی را نه مباحث سیاسی بلکه مالی عنوان کرد و گفت: بررسی صلاحیت این داوطلبان در بخشداری های طرقبه و شاندیز انجام شده است و نتایج نهایی با اعلام نظر هیات های نظارت بخش، اعلام می شود.
قربانی، بخشدار طرقبه نیز  گفت: ۲۰۰ داوطلب برای حضور در ۱۹ شورای اسلامی روستایی در این بخش ثبت نام کرده اند، همچنین به جز روستای «جاغرق» که شورای پنج نفره دارد، ۱۸ روستا شورای سه نفره دارند.
عباس رضازاده، بخشدار شاندیز نیز گفت: ۲۲۸ داوطلب برای حضور در ۲۰ شورای روستایی این بخش نام نویسی کرده اند، چهار روستای ویرانی، ابرده علیا، زشک و چاهشک در شاندیز شورای پنج نفره دارند.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.