۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۴
کد خبر: 751475

وزیر بهداشت در نامه ای خطاب به معاون آموزشی و معاون محترم فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت بر رسیدگی به مشکلات دستیاران تاکید کرد.

دستور وزیر بهداشت برای رسیدگی به مشکلات دستیاران

قدس آنلاین: به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، سعید نمکی وزیر بهداشت در نامه ای خطاب به معاون آموزشی و معاون محترم فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت بر رسیدگی به مشکلات دستیاران تاکید کرد.

با سلام؛

گرچه در سال گذشته تلاش شد در معیشت دستیاران و دانشجویان دکترای تخصصی دانشگاه­های علوم پزشکی کشور با افزایش ۵۰% کمک هزینه، بیمه پایه درمان و بیمه تأمین اجتماعی، پرداخت وام ضروری و ودیعه مسکن و کاهش سقف کشیک­ها در حد امکان گامهای کوچکی برداشته شود.

مع­الوصف سختی­ های ناشی از خدمت در عرصه سلامت در ایام نفس­گیر کرونا از یکسو و مشکلات اقتصادی و اجتماعی عمومی از سوی دیگر بعضاً عرصه را بر این عزیزان تنگ تر از حد تاب­آوری کرده است اینجانب در جلسات متعدد با معاونین محترم و روسای محترم دانشگاه­ها به موضوع بهداشت روان دانشجویان و دستیاران و رسیدگی به عوامل موثر بر فقدان نشاط و تاب­آوری در این روزگار سخت پرداخته ­ام بارها خواسته­ ام با نمایندگان ایشان جلسه بگذارید، حرفها را بشنوید، درد دل ها را گوش کنید. اینان نخبگان هوشی کشورند سرمایه ­های ارجمند ملی و امیدهای آینده سرزمیننند.

بازهم می­گویم مگذارید امواج خروشان دلسردی و ناامیدی از آینده جسم و روحشان را در هم بکوبد. نقطه مقابل عشق، نفرت نیست، بی تفاوتیست. مگذارید عشق به خدمت جایش را در نظام سلامت با بی­تفاوتی و دلمردگی عوض کند. ما نیازمند متخصصین سرزنده و با نشاط برای روزهای سخت مملکتی هستیم که همواره در معرض تندباد حوادث روزگارست. تاب­ آوری نظام سلامت و همه اجزاء بی بدیلش افتخاری ماندگار در ایام سخت کرونا آفرید. کمک کنید تا این تاب­ آوری و نشاط با سرخوردگی و واماندگی جایگزین نگردد.

بررسی کنید چرا داوطلب برای بعضی از رشته ­ها نداریم؟ چرا گروهی در میانه راه نفس­هایشان به شماره می­افتد؟ گرچه هنوز وقتی به استانها می روم روحیه خدمتگزاری با نشاط را در اکثر همکارانم می­بینم، ولی چرا بعضی دچار نومیدی از آینده­ اند؟

جلسه بگذارید، حرفهایشان را بشنوید، راهکارهای کاهش مشکلاتشان را اعلام کنید. نمی­خواهم شاهد پژمردگی گلهای گلستانی باشم که دردمندان سرزمینم دل به نفس­های مسیحائی آنان بسته ­اند. محیط شادابتری را برایشان مهیا سازید. لحظه ­ای درنگ نکنید شاید درودی گرم مگذارد بدرودی سرد را نظاره کنیم.

دکتر سعید نمکی

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.