اتفاقات تلخ ورزشگاه نقش جهان را نمی‌توان به هیچ وجه نادیده گرفت، دعوا، ناسزا،کتک کاری نشانه کاملی از یک بحران است که اگر به درستی مدیریت نشود، قطعاً تکرار خواهد شد و هیچ کسی خود را ملزم به اجرای قانون و تبعیت از آن نمی‌داند.

 فدراسیون متخلف بزرگ بداخلاقی‌های اخیر است

البته که مسئولان فدراسیون فوتبال آن قدر درگیر عکس‌های یادگاری و جلسات بی‌خاصیت هستند که نمی‌توان توقع برخورد قاطعانه با متخلفان این تراژدی اخلاقی را داشت، چه بسا که برخی از نمایندگان فدراسیون فوتبال هم تلاش دارند شرایط را عادی جلوه دهند تا به این شکل موضوع را رفع و رجوع کنند و فدراسیون را از تیرس منتقدان خارج کنند.اما کارشناسان و صاحبنظران، فدراسیون فوتبال را مقصر بروز چنین اتفاقاتی می‌دانند و نحوه تصمیم گیری مدیران ارشد فدراسیون را علت اصلی شکل‌گیری چنین فضایی می‌دانند، اما چرا چنین موضع‌گیری شکل گرفت؟

خودنمایی فدراسیون

عبدالرحمان شاه حسینی رئیس پیشین کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در این باره به خبرنگار قدس گفت: وقتی اصول و مقررات رعایت نمی‌شود، چه انتظاری دارید که فوتبال ما درست شود، متأسفانه رویه مدیریت جدید فدراسیون هم بیشتر به دنبال خودنمایی است تا انجام درست مقررات و قانون و گرنه چنین اتفاقاتی هرگز رقم نمی‌خورد.

تخلف بزرگ

شاه حسینی در ادامه گفت: هیئت رئیسه با عدم معرفی گزینه‌های مورد نظر خود برای مدیریت ارکان قضایی فدراسیون فوتبال به مجمع مرتکب تخلفی بزرگ شده است، اما انگار نه انگار هیچ کسی حواسش به این نیست، چون صلاح نیست به مشکلات فدراسیون فوتبال رسیدگی شود، اعضای مجمع فدراسیون کجایند؟ چرا صدای اعتراض هیچ کسی شنیده نمی‌شود؟ چرا کسی به تخلف آیین‌نامه‌ای دوستان در فدراسیون فوتبال توجه نمی‌کند؟

وی در ادامه گفت: با این شرایطی که من می‌بینم هیچ انتظاری بابت اصلاح فضای حاکم بر فوتبال وجود ندارد،در غیر این صورت آقای عزیزی خادم و هیئت رئیسه فدراسیون برای اجرای صحیح اساسنامه بدون فوت وقت رؤسای پیشنهادی خود را به مجمع معرفی می‌کردند اما تا امروز که بیش از ۷۰ روز می‌گذرد نه تنها معرفی نشده اند بلکه اصلاً کسی به آن توجه نداشته در حالی که این یک تخلف بزرگ است و کسی که چنین تخلفی را مرتکب می‌شود چگونه می‌خواهد به تخلفات دیگران رسیدگی کند؟

سکوت عجیب

با استناد به سخنان رئیس پیشین کمیته انضباطی و بررسی مفاد اساسنامه فدراسیون فوتبال بروز تخلف امری مشهود است اما نکته جالب توجه سکوت اعضای مجمع فدراسیون فوتبال است که تا به امروز هیچ واکنشی به این مسئله نداشتند و همچنان در قبال عزیزی خادم سکوت اختیار کردند تا فضای غبارآلود عجیبی در اجرای قوانین و مقررات در فوتبال ایران شکل گیرد، اما مطمئناً با توجه به اتفاقاتی که در هفته‌های اخیر روی داده، باید منتظر یک توفان بزرگ در فوتبال ایران باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.