تنش و رقابت اپل و مایکروسافت بر سر عناوین مختلف همیشه وجود داشته است اما اینبار با شهادت مایکروسافت علیه اپل این رقابت دوباره آغاز شد.

رقابت اپل و مایکروسافت از سر گرفته شد

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، برای مدتی نبرد بین اپل و مایکروسافت کاهش پیدا کرده بود، با این حال با شهادت اخیر مایکروسافت علیه اپل در پرونده Epic، رقابت داغ بین این شرکت ها دوباره از سر گرفته شده است. دادخواست Epic Games نشان داده است که اپل و مایکروسافت در تنش هستند و این شرکت ها در تمام عناوین از فناوری فضا ابری گرفته تا واقعیت مجازی و ... به رقابت خواهند پرداخت.

در چند سال گذشته به نظر می رسد اپل و مایکروسافت رابطه نسبتا خوبی دارند. به عنوان مثال، Microsoft Office و برنامه های دیگر در iPad و iPhone ظاهر می‌شوند، در حقیقت حتی از یک مدیر مایکروسافت برای شرکت در راه اندازی محصولات اخیر اپل دعوت شد و مایکروسافت در برنامه iPadOS خود با Apple Pencil و Magic Keyboard سازگار است. بعلاوه، استفاده از کنترلر بازی بی سیم Xbox در iPad آسان است.

با این حال از نوامبر سال گذشته، پس از راه اندازی دستگاه های Mac با تراشه M۱  همه چیز تغییر کرد. اپل، جان هاجمن معروف در PC Guy  را برای تبلیغ مک جدید استخدام کرد. در پاسخ، اینتل شخص دیگری را که به عنوان بازیگر  Mac Guy معروف است استخدام کرد تا کامپیوترهای مجهز به Intel را تبلیغ کند. در ادامه اوضاع بدتر شد زیرا اپل از ورود نرم افزار Microsoft به فروشگاه App iTunes خودداری کرد و البته، اپل تمایل زیادی به رقیب مایکروسافت، گوگل داشت.

برای تأیید این اختلاف، اپل به مایکروسافت اجازه نداد خدمات بازی ابری خود را برای دستگاه های iOS راه اندازی کند و مایکروسافت از مقررات ضد انحصاری ایالات متحده و اروپا خواسته است تا اقدامات اپل را بررسی کنند. همچنین، در حالی که ویندوز خیلی اوضاع مساعد و پیشرو به مانند گذشته ندارد، اما فروش مکینتاش در حال رشد است.

اپل در مقابل مایکروسافت؛ چه کسی پیروز خواهد داشت؟

این دو شرکت معتبر فناوری همیشه با یکدیگر دشمن نبوده اند و همکاری ها و نسبتا حمایت هایی را از طرف دیگر داشته‌اند و در طولانی مدت هم بایکدیگر همکاری و به رقابت پرداختند. اپل قصد دارد یک هدست واقعیت ترکیبی را در سال ۲۰۲۲ منتشر کند که البته این خبر خوبی برای HoloLens مایکروسافت نیست. علاوه بر این، این شرکت‌ها هنوز برای کسب مهارت در هوش مصنوعی و زیرساخت‌های ابری که دو میدان اصلی جنگ در آینده هستند، رقابت می کنند.

رقابت بین این شرکت های آمریکایی دوباره آغاز شده و طی چند سال آینده طرفداران فناوری را در دو جبهه قرار خواهند داد. کاربران Mac و PC به زودی دوباره با نبرد انتخابی روبه‌رو خواهند شد.

جالب اینجاست که در این نبرد معمولاً هیچ برنده و بازنده ای وجود ندارد. تنها آنچه که ما خواهیم داشت فقط دو مجموعه از طرفداران است که فناوری یکی را به دیگری ترجیح می‌دهند. نظر شما در مورد رقابت جدید اپل و مایکروسافت چیست؟ آیا تنش ها و رقابت برای این صنعت مفید است؟ نظر خود را در بخش زیر به ما اطلاع دهید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.