استاد اقتصاد و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: داشتن برنامه از سوی نامزدهای ریاست جمهوری موضوع مهمی است و این موضوع از سوی هر نهادی مثل شورای نگهبان مطرح شده باشد، نکته ظریف و دقیقی است که در تمام کشورهای توسعه یافته دنیا نامزدهای ریاست جمهوری باید برنامه ووزرای پیشنهادی خود را اعلام کنند، لذا این مساله نه تنها جای انتقاد ندارد بلکه سخن گزیده ومطلوبی است که نامزدهای ریاست جمهوری باید مورد توجه قرار دهند.

وعده‌های بی پشتوانه رئیس جمهور هرچند ماه یک بار از رسانه ملی پخش شود/ نامزدهای ریاست جمهوری به مردم وعده تخیلی ندهند

آلبرت بغزیان  اقتصاددان و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در گفت وگو با قدس آنلاین در خصوص وعده های اقتصادی انتخاباتی و تحقق وعده های داده شده به مردم گفت: این روزها نامزدهای ریاست جمهوری وعده ها و قول های مختلفی به مردم می دهند، وعده هایی مبنی بر حل مشکلات اقتصادی، رفع بیکاری و کاهش تورم و ایجاد اشتغالزایی، وعده هایی که برای بار اول نیست که به مردم داده می شود برخی از آنها قابل تحقق است اما برخی از آنها از این جهت اجرایی نمی شود چرا که ساختارهای غلط اقتصادی کشور باید درست شود.

وی دراین باره خاطر نشان کرد: بنده به عنوان یک استاد اقتصاد پیشنهاد می‌کنم این موضوع به نامزدهای ریاست جمهوری گفته شود که هر فردی که رئیس دولت سیزدهم شد هر چند ماه یک بار وعده های داده شده درمناظره‌ها یا درتبلیغات ریاست جمهوری از سوی رسانه ملی و... پخش و دوباره مطرح می‌شود. اگر چنین موضوعی اجرا شود و آنها هر چند ماه یک بار وعده‌های خود را ببیینند شاید جرأت نکنند هر وعده‌ای آن هم فقط برای رأی آوری به مردم بدهند، بلکه بابت شرمساری از عدم تحقق وعده‌ها، قول‌های بی‌پایه و اساس به مردم ندهند.

استاد اقتصاد دراین باره توضیح داد: ضمن اینکه داشتن برنامه از سوی نامزدهای ریاست جمهوری موضوع مهمی است و این موضوع از سوی هر نهادی مثل شورای نگهبان مطرح شده باشد، نکته ظریف و دقیقی است که در تمام کشورهای توسعه یافته دنیا نامزدهای ریاست جمهوری باید برنامه و وزرای پیشنهادی خود را اعلام کنند، لذا این مساله نه تنها جای انتقاد ندارد بلکه سخن گزیده ومطلوبی است که نامزدهای ریاست جمهوری باید مورد توجه قرار دهند.

آلبرت بغزیان اقتصاددان دراین باره خاطر نشان کرد: ضمن اینکه موضوع عجیبی مطرح نشده است. تمام کسانی که برای پست ریاست جمهوری احراز صلاحیت می‌ شوند چون در زمره رجال سیاسی قرار می‌گیرند حتماً به مسائل اقتصادی کشور آشنایی دارند چون در رأس امور بوده و هستند، لذا مسائل اقتصادی کشور برای آنها ناشناخته نیست که نسبت به ارائه برنامه‌های اقتصادی و کاری دولت خود جا بخورند یا به این موضوع اعتراض کنند.

 استاد اقتصاد با اشاره به اهمیت ارائه برنامه‌هایی برای حل مشکلات داخلی اقتصادی کشور گفت: قطعاً در کنار مشکلات خارجی مثل تحریم که روی اقتصاد بی تأثیر نیست و این مورد هم باید حل شود، رئیس جمهور آینده باید برنامه مدون و اجرایی برای حل مشکلات داخلی کشور داشته باشد و تیم اقتصادی قوی را براساس حل مشکلات اقتصادی انتخاب و معرفی کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در پایان خاطر نشان کرد: قطعا برای حل مشکلات اقتصادی که ریشه و سرچشمه آن ضعف و فقدان مدیریت است زمان زیادی نداریم لذا تیم اقتصادی دولت و برنامه‌هایی که ارائه می‌دهند باید قابلیت تحقق داشته باشد نه اینکه صرفا عدد و آمار وبرنامه های شعاری که قابلیت عملیاتی شدن نداشته باشد به مردم ارائه شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.