شهردار تهران نسبت به پاداش‌های نجومی و میلیاردی در شهرداری در طی سال ۹۹ واکنش نشان داد.

پاسخ حناچی به ادعاها درباره پرداخت پاداش نجومی در اداره کل دفتر شهردار تهران

قدس آنلاین؛ پیروز حناچی در نشست خبری خود با اشاره به اینکه یکی از اقدامات شهرداری در این دوره ارائه اطلاعات به شهروندان بوده است اظهار کرد: این اطلاعات و ارقام در حوزه‌های مختلف صورت گرفته است که تا پیش از این این اطلاعات نه تنها در اختیار شهروندان قرار نمی‌گرفت بلکه دسترسی برخی از مسئولان به آن سخت و دشوار بود. به عنوان مثال بنده زمانی که در شورای عالی شهر و در دبیرخانه شورای عالی شهرسازی بودم هیچ‌گاه نمی‌توانستیم به این آمار و ارقام دست پیدا کنم.

وی تصریح کرد: اما هم اینک تمام اطلاعات و ارقام در بخش‌های مختلف بارگذاری در سامانه‌های شفافیت در اختیار شهروندان قرار داده شده است.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه به هیچ وجه هیچ یک از مدیران شهرداری تهران حق تبلیغات در انتخابات پیش رو را ندارند گفت: این مسئله یک عرف است و اگر مدیری بخواهد در انتخابات پیش رو از فرد یا گروه خاصی حمایت کند باید از مسئولیت خود استعفا بدهد اما در ارتباط با کارمندان نیز باید این مسئله اشاره شود که این افراد می‌توانند خارج از ساعات اداری فعالیت‌ها و حمایت‌های خود را در ارتباط با انتخابات انجام بدهند اما در مورد مدیران این مسئله متفاوت است.

حناچی در ادامه با تاکید بر برخورد با تخلفات در این دوره از مدیریت شهری گفت: افتخار می‌کنیم که تخلفات را در این دوره خودمان برخورد می‌کنیم و نمی‌گذاریم این مسئله به ۱۰ الی ۲۰ سال آینده موکول شود. ضمن اینکه اگر تخلفی در این سازمان بزرگ صورت بگیرد هیچ‌گاه چشم خود را نبسته‌ایم و با متخلفین برخورد کرده‌ایم. به عنوان مثال با افرادی که خارج از برنامه اقدام به واکسیناسیون پاکبانان کردند برخورد کردیم و آنها را به دادگاه تخلفات اداری ارجاع دادیم.

وی در ادامه به ضرب و شتم یکی از دستفروشان توسط ماموران شهربان در منطقه ۲۰ اشاره کرد و گفت: هیچ کس حق ضرب و شتم ندارد البته در راستای رفع سد معبر شهرداری وظایف قانونی دارد و قطعا آنها را انجام می‌دهد اما با توجه به شرایط فعلی ما بخشنامه‌ای را به مناطق و نواحی مختلف ابلاغ کرده‌ایم و تمهیدات لازم را برای دستفروشان در نظر بگیرند و اگر مکان مناسب‌تری برای آنها دارند آن فضا را در اختیار این افراد قرار بدهند چرا که شرایط، شرایط اقتصادی نامناسبی برای همه اقشار محسوب می‌شود.

شهردار تهران همچنین در رابطه با خط ۱۰ مترو خاطر نشان کرد: قرارداد این خط در قالب ۲۵ درصد پیمانکار بسته شده است اما برای سایر خطوط جدید تشریفات و تامین مالی لازم انجام می‌شود اما در کل منابع احداث خط ۱۰ از محل حوزه حمل و نقل خواهد بود.

وی در ادامه در خصوص سن بازنشستگی برخی از مدیران شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: به هر حال در این زمینه بر اساس قانون عمل می‌کنیم ولی عملکرد متمایز برخی نیز مهم است.

حناچی در ادامه در پاسخ به این پرسش که خبری در فضای مجازی منتشر شده مبنی بر پاداش‌های نجومی در شهرداری و در واقع در این خبر آمده است که اداره کل دفتر شهردار تهران در سال گذشته حدود ۶ میلیارد تومان به عنوان پاداش و بن شهروند به کارمندان اداره خود پرداخت کرده است در این زمینه توضیح بدهید که این خبر صحت دارد یا خیر؟ گفت: بخشی از پرداخت‌ها بر اساس ماده ۱۷ انجام می‌شود و این بخش نیز دو ردیف دارد؛ یک بخش کمک به اشخاص حقیقی و یک بخش نیز به افراد حقوقی. افراد حقیقی می‌توانند در طول یک سال برای یک مرتبه مبلغ ۱۵ میلیون تومان را از ماده ۱۷ دریافت بکنند و در رابطه با کمک به اشخاص حقوقی نیز طبق ماده ۱۷، خیریه‌ها و سمن‌ها مشخص هستند که آنها نیز می‌توانند برای یک مرتبه در سال مبلغ ۵۰ میلیون تومان به عنوان کمک دریافت بکنند اما در خبر اشاره شده مبنی بر پرداخت پاداش‌های نجومی و میلیاردی، خبر کاملا تکذیب می‌شود و این خبر نادرست است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.