تغییرات عمده در نحوه اداره و برگزاری مسابقات فوتسال از فصل آینده کلید می‌خورد و با انحلال سازمان لیگ فوتسال، امور این رشته با یک نماینده در کمیته مسابقات فوتبال پیگیری می‌شود.

مرثیه ای بر رویای فوتسال

به گزارش قدس آنلاین، مسابقات لیگ برتر فوتسال و سایر رده‌ها و بخش‌های این رشته سال هاست که زیر نظر هیأت رئیسه سازمان لیگ فوتسال برگزار می‌شود. سازمان لیگ فوتسال در سال‌های گذشته اقدامات بزرگ‌تری هم انجام داد و با خرید یک واحد ساختمانی، تشکیلات خود را حتی از کمیته فوتسال هم جدا کرد تا برگزاری امور را به شکل جدی تر و با جزئیات بیشتری دنبال کند.

این سازمان امسال با ریاست آرش جابری مسابقات لیگ را برگزار کرد ولی این آخرین فصلی است که سازمان لیگ فوتسال رقابت‌های این رشته را برگزار می‌کند و به صورت مستقل برای آن تصمیم می‌گیرد.

طبق مصوبه هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال، قرار است سازمان لیگ فوتسال منحل شده و تمام اقدامات و تصمیم گیری ها برای برگزاری مسابقات این رشته در کمیته‌ای تحت عنوان کمیته مسابقات زیر نظر سازمان لیگ فوتبال انجام شود.

طبق پیگیری‌های خبرنگار ما، این تصمیم از فصل بعد عملی می‌شود و سازمان لیگ فوتسال تنها یک نماینده در کمیته مسابقات خواهد داشت. کمیته مسابقات هم زیر نظر رئیس سازمان لیگ فوتبال و نایب رئیس دوم فدراسیون خواهد بود که در حال حاضر این پُست در اختیار حیدر بهاروند است.

این اتفاق می‌تواند پایانی باشد بر رؤیای اهالی فوتسال که در یک مقطع زمانی، درخواست‌شان حتی تا تشکیل فدراسیون فوتسال و مستقل شدن از فدراسیون فوتبال پیش رفته بود. فوتسال در سال‌های گذشته و بخصوص از زمان مدیریت سیدرضا افتخاری و علی کفاشیان، بخش تشکیلاتی و زیرساختی خود را تقویت کرد و اقدامات زیادی برای درآمدزایی انجام داد.

هرچند این طرح‌ها برای درآمدزایی فوتسال نتیجه چندانی نداشت اما در نهایت باعث شد حتی کمیته فوتسال از سازمان لیگ فوتسال مستقل شود و امور مربوط به تیم‌های ملی در کمیته فوتسال پیگیری شود. این موضوع و عدم تداخل وظایف مدیران فوتسال و رسیدگی به جزئیات امور خود در یکی دو سال اخیر نمود بیشتری پیدا کرد.

فوتسال با رؤیای مستقل شدن حتی برای فدراسیون فوتبال درآمدزایی هم می‌کرد و از گرفتن چند میزبانی در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا و مقدماتی جام ملت‌های آسیا توانست پولی را به خزانه فدراسیون واریز کند. امید فوتسالی‌ها حتی تا به آنجا پیش رفته بود که بتوانند از درآمدهای خود برای رفع مشکلات این رشته استفاده کنند.

این سبک از انحلال پیش از این برای کمیته فنی و توسعه فوتسال رخ داده بود. کمیته فنی فوتسال در زمان ریاست سیدرضا افتخاری در کمیته فوتسال شکل گرفت و دست و پا شکسته پیش رفت. سپس علی کفاشیان کمیته فنی فوتسال را تقویت کرد و این روند با حضور داود پرهیزکار ادامه داشت اما به تدریج کمیته فنی فوتسال هم منحل شد.

کمیته فنی فوتسال در نهایت با کمیته فنی فوتبال ادغام و مقرر شد یک نفر به نمایندگی از فوتسال در کمیته فنی حضور یابد و برنامه‌ها و مصوبات را ابلاغ کند.

هنوز جزئیات نحوه برگزاری مسابقات فوتسال با شکل جدید و قرار گرفتن تحت نظر کمیته مسابقات فوتبال مشخص نشده است اما انحلال سازمان لیگ فوتسال را می‌توان مرثیه‌ای برای اهالی این رشته عنوان کرد که زمانی رؤیای «فدراسیون فوتسال» را در سر می‌پروراندند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.