رئیس هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان تهران با تأکید بر اینکه حدود ۹۰ درصد داوطلبان شهر تهران تأیید صلاحیت شده‌اند گفت: ۴۲۵ نفر از تأیید صلاحیت‌ها مربوط به استان تهران است و ۲۰۰ نفر از آنان مربوط به شهر تهران است.

نادری: صلاحیت ۶۲۵ نفر از نامزدهای شوراهای استان تهران توسط هیأت عالی نظارت تأیید شد

قدس آنلاین:  احمد نادری رئیس هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان تهران در نشست خبری با اصحاب رسانه در تشریح آخرین وضعیت اقدامات این هیأت، اظهار داشت: در استان تهران ۵۹۳۷ نفر ثبت‌نامی در انتخابات شورای شهر در ۱۶ شهرستان و ۴۸ شهر داشتیم. که در مرحله اول بررسی‌ها ۸۰۵ نفر در هیأت‌های اجرایی (فرمانداری‌ها) رد صلاحیت شدند و ۱۰۴۰ نفر هم توسط هیأت نظارت رد صلاحیت شدند و در مجموع ۱۵۴۸ نفر در مرحله شهرستانی رد صلاحیت داشتیم که ۱۲۸۰ نفر در مهلت قانونی ۴ روزه شکایت خود را به هیأت عالی نظارت بر انتخابات استان تهران اعلام کردند و تصمیم گرفتیم پرونده ۱۵۴۸ نفر (اعم از شکایت کرده یا شکایت نکرده) را مجددا بررسی کنیم و این کار را ظرف مدت ۱۰ روز انجام دادیم و حتی برخی پرونده‌ها را سه بار مرور کردیم.

وی افزود: اکثر همکارانم در هیأت عالی نظارت بر انتخابات در طول شبانه‌روز فقط سه ساعت خوابیده‌اند و تلاش بسیاری برای رسیدگی پرونده‌های مختلف کرده‌ایم.

رئیس هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان تهران تصریح کرد: با تلاش متعدد توانستیم ۴۲۵ نفر توسط هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان تهران به گردونه رقابت‌ها  باز گردانیم و ۱۱۲۳ نفر رد صلاحیت شده همچنان وجود دارد.

نادری گفت: در شهر تهران ۲۶۰۰ نفر داوطلب ثبت‌نامی داشتیم که در هیأت‌های اجرایی ۱۵۳ نفر در شهر تهران رد صلاحیت شدند و ۳۲۹ نفر هم در هیأت نظارت رد صلاحیت شدند و در مجموع ۴۸۱ نفر رد صلاحیت شده‌اند که ۲۰۰ نفر از آنان تأیید شده و به گردونه رقابت‌های انتخاباتی بازگشتند ولی ۲۸۹ نفر همچنان رد صلاحیت شده هستند.

وی گفت:‌حدود ۹۰ درصد داوطلبان انتخابات شهر تهران تأیید صلاحیت شدند که آمار قابل توجهی است.

ادامه دارد ...

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.