سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: نامزدهایی که وارد فرایند انتخاب می‌شوند ولی ساختارهای اجرایی یا نظارتی آن را از بیخ و بن زیرسووال می‌برند بطور قطع با پاسخ مناسب از سوی مردم و قانون مواجه خواهند شد.

مردم به نامزدهایی که انتخابات را زیرسوال می‌برند پاسخ مناسب می‌دهند

به گزارش قدس آنلاین، محمدعلی نبی‌پور  افزود: بدیهی است که همه نامزدهای انتخابات خرداد ماه آتی با وجود چارچوبها، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های جاری این رویداد سیاسی وارد عرصه رقابت انتخاباتی شده‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس همین اصل بدیهی، روند قانونی مصوب مراجع ذیصلاح و روال پذیرفته شده همگانی، منطق حکم می‌کند که همه شخصیتهای وارد شده به این عرصه به عنوان نامزدهای انتخاباتی، ملزم به رعایت و تایید عملی و گفتاری آن هستند و باید ساختارهای جاری انتخابات را بپذیرند.  

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: به این ترتیب به هیچوجه قابل قبول و منطقی نیست، نامزدی قوانین و ساختارهای موجود انتخاباتی را نپذیرفته ولی در فرایند انتخابات حضور یابد.  
وی افزود: البته گاه موضوع انتقاد به ساختارها و قوانین انتخاباتی مطرح است که به نظر قابل قبول می‌رسد.

نبی‌پور ادامه داد: بیان انتقاد نسبت به قوانین و آیین‌نامه‌هایی که بعضا خالی از اشکال هم نیستند، از منظر کارشناسی بلامانع است.  

وی بدون اشاره به شخص یا جریانی خاص گفت: زیرسووال بردن چارچوبهای قانونی انتخابات با همه این تفاصیل، از سوی شخصی که نامزد انتخاباتی محسوب شده امری مردود است.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات خراسان رضوی، صلاحیت دو هزار و ۳۲۴ نفر از مجموع سه هزار و ۲۴۴ داوطلب ثبت‌نام شده برای عضویت در ششمین دوره شوراهای اسلامی شهری در این استان توسط هیاتهای اجرایی و نظارت تایید شده که شماری از آنها از ادامه حضور در کارزار انتخابات اعلام انصراف کرده‌اند.  

همچنین صلاحیت ۹۵ درصد از مجموع ۱۶ هزار و ۵۴۰ داوطلب نامزدی انتخابات ششمین دوره "شوراهای روستایی" از سوی هیاتهای اجرایی مستقر در بخشداریهای خراسان رضوی تایید شده و فرایند بررسی صلاحیت آنها در هیاتهای نظارت بخشها در حال انجام است.  

همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و دومین انتخابات میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۰، ششمین دوره‌ انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز در پنج هزار و ۵۰۰ شعبه اخذ رای، ۸۷ شهر و دو هزار و ۵۸۶ روستای و تیره عشایری خراسان رضوی برگزار می‌شود.

استان ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومترمربعی خراسان رضوی با وسعتی معادل هفت درصد مساحت کل کشور در قالب ۳۳ شهرستان، در مجموع هشت هزار و ۶۰۰ عضو در شوراهای اسلامی شهری و روستایی دارد.

۴۶۵ نفر از این تعداد عضو اصلی و علی‌البدل شوراهای اسلامی شهرها و بقیه عضو شوراهای اسلامی روستایی در استان شش میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی هستند.  در مجموع کمتر از پنج درصد این تعداد را زنان تشکیل می‌دهند.  

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.