رئیس جمهوری فرانسه در کنفرانس بین المللی سودان از نقش میانجیگر مصر و اردن در درگیری‌های اخیر غزه خبر داد.

تاکید مکرون بر نقش میانجیگر مصر و اردن در درگیری‌های اخیر غزه

قدس آنلاین: امانول مکرون، رئیس جمهوری فرانسه در کنفرانس بین المللی سودان از نقش میانجیگر مصر و اردن در مناقشه میان رژیم اشغالگر قدس و فلسطینیان و حمایت آلمان و فرانسه از این اقدام خبر داد.

رئیس جمهوری فرانسه در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر این که آیا وی (امانوئل مکرون) با رئیس جمهور مصر درخصوص مسائل خاورمیانه صحبت کرده است و چه انتظاری از نقش میانجیگری مصر تحت حمایت آلمان و فرانسه، در مناقشه میان تل آویو و فلسطینیان دارد؟ گفت: «در خصوص میانجیگری مصر در مناقشه میان اسرائیل و فلسطینیان، این فرصت را داشتم تا طی روزهای اخیر با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و محمود عباس (رئیس تشکیلات خود گردان فلسطین) صحبت کنم.»

وی افزود: من فکر می‌کنم این موضوع یکی از عناصری به حساب خواهد آمد که موجب خواهد شد تا اعتماد کوتاه مدت و آتش بس ایجاد شود. در ضمن این میانجیگری عنصری کلیدی به حساب می‌آید. به نظر من، این مسئله در چارچوب روند هر چه سریعتر آتش بس جا دارد، موضوعی که بار دیگر خواستار آن هستیم.

مکرون در ادامه گفت: در خصوص گفتگوهای طرف‌های ذینفع باید به این نکته اشاره کرد که تصمیم گرفتیم تا در روزهای آینده با رئیس جمهور سیسی و پادشاه اردن صحبت کنیم تا ببینیم چه کاری می‌توانیم انجام بدهیم تا در زمینه گفتگو (میان طرف‌های درگیر) پیشنهادهای محسوسی ارائه بدهیم.

امانوئل مکرون در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار مبنی بر واکنش او (مکرون) نسبت به اقدام رژیم صهیونیستی به بمباران ساختمانی که در آن خبرگزاری‌های آسوشیتد پرس و الجزیره مستقر بودند چه هست، پاسخ داد: در خصوص حملاتی که شما (خبرنگار) به آن اشاره کردید باید بگویم که امنیت خبرنگاران و حمایت از آن‌ها در زمان مناقشه، یک مسئولیت ضروری و اساسی به حساب می‌آید. به درخواست من، سفیر ما اقداماتی را آغاز کرده است و ما در انتظار شنیدن صحبت‌ اسرائیلی‌ها در زمینه شرایط و اهداف این حمله هستیم. من در نشست بعدی که با نخست وزیر اسرائیل خواهم داشت به این موضوع خواهم پرداخت. حتما به این موضوع خواهم پرداخت.

رژیم صهیونیستی دو روز قبل، برج الجلاء که محل استقرار رسانه‌های بین المللی در غزه بود را با حمله پهپادی کاملا تخریب کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.