بسیاری از کشورهای در حال توسعه در آفریقا ، آسیا و آمریکای لاتین توافق نامه هایی را برای ارائه زیرساخت های ابری و خدمات دولت الکترونیکی با هواوی منعقد کرده اند.

توافق کشورهای در حال توسعه برای خدمات الکترونیکی با هوآوی

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، مطالعات اخیر نشان می دهد از سال 2006، بسیاری از کشورهای در حال توسعه در آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین توافق نامه هایی را برای ارائه زیرساخت های ابری و خدمات الکترونیکی با هوآوی منعقد کرده اند. گزارش منتشر شده توسط اندیشکده واشنگتن مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی CSIS  نشان می دهد که هوآوی از سال 2006 تا آوریل سال جاری 70 معامله درباره این خدمات با موسسات یا شرکت های مربوطه در 41 کشور منعقد کرده است.

زیرساخت های ابری معمولاً به استقرار مراکز داده اشاره دارد، علاوه بر این، خدمات الکترونیکی عمدتا شامل توابع مدیریت خودکار، مراقبت های پزشکی، پرونده های حقوقی و سایر امور دولتی است.

این مطالعه اظهار داشت: "زیرساخت های ابری هوآوی و خدمات الکترونیکی در حال پردازش داده هایی مانند مراقبت های بهداشتی، مالیاتی و سوابق قانونی هستند."

بیشتر کشورهایی که با هوآوی چنین توافق نامه هایی را امضا کرده اند در کشورهای جنوب صحرای آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین واقع شده اند. هوآوی در بیانیه ای گفت: "به عنوان یک زیرساخت ابری و ارائه دهنده خدمات، مشتریان ما تمام داده ها را در اختیار دارند و به طور کامل کنترل می کنند. این شرکت اضافه می کند: امنیت شبکه و محافظت از حریم خصوصی کاربر همچنان اولویت های اصلی هوآوی است".

خدمات ابری الکترونیکی هوآوی

خدمات ابری الکترونیکی هوآوی به ویژه در چین بسیار خوب عمل می کند، این شرکت بین المللی داده (IDC) ، ابر الکترونیکی Huawei’s در سال 2017 در چین قرار دارد. طبق گفته هوآوی، به طور منظم فضای ابری الکترونیکی خود را به روز می کند تا اطمینان حاصل کند که نیازهای مشتریان را برآورده می کند. این شرکت همچنین ادعا می کند که خدمات ابری الکترونیکی آن با استفاده از استانداردهای بین المللی از الزامات امنیتی و پایداری برخوردار است. علاوه بر این، سرویس ابری آن اجازه ارتقا سرویس خدمات در طول بهره برداری و نگهداری را می دهد و تاکنون این شرکت خدمات ابری الکترونیکی خود را با موفقیت در چندین منطقه پیاده سازی کرده است.

هوآوی گفت: "خدمات دولتی به دلیل ویژگی های مختلف به فضای ابری منتقل می شوند، در حالی که خدمات دولتی مزایای ملموسی به همراه دارد و رفاه عمومی را بهبود می بخشد، به دلیل نگرانی عمومی محدودیت هایی در این خدمات وجود دارد هزینه و کارایی نیز بر روند انتقال امور دولت به فضای ابری تأثیر می گذارد. "

"رایانش ابری به طرز چشمگیری مدل های تحقیق و توسعه و تجارت را برای شرکت ها تغییر داده است، O&M ابری دولت الکترونیکی یک نمونه معمول است. به دلیل محدودیت های آن، اکثر دولت ها به جای ساختن تیم های O&M خود با شرکت های هواپیمایی همکاری می کنند. شرکت های مخابراتی تجربه گسترده ای در مرکز داده سنتی O&M دارند، با این حال ، آنها فاقد تجربه در مرکز داده ابری O&M هستند ".

تعجب آور نیست که دولت های آفریقایی، آسیایی و آمریکای لاتین در حال دریافت خدمات ابری هوآوی هستند. البته، ما می دانیم که خدمات هوآوی نیز ارزان تر از بسیاری از گزینه های موجود در بازار خواهد بود. با این حال، در کشورهای پیشرفته تر از خدمات هوآوی احتمالاً استفاده نمی شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.