۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
کد خبر: 753030

رئیس جمهور سابق آمریکا اعلام کرد در برابر بانک سانفرانسیسکوی خود، وامی ۱.۲ میلیارد دلاری گرفته است.

ترامپ وام ۱.۲ میلیارد دلاری گرفت

قدس آنلاین: «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا، اعلام کرد در برابر بانک خود در سانفرانسیسکوی آمریکا، وامی ۱.۲ میلیارد دلاری را دریافت کرده است، اما مشخص نکرد وام دهنده در این معامله چه شخصی بوده است.

«مگی هابرمن» از نشریه نیویورک تایمز این خبر را در پیامی توییتری اعلام کرده و گفته است: «این بانک گرانبهاترین دارایی ترامپ است، اما شخص وام دهنده تاکنون مشخص نیست.»

دونالد ترامپ خود درباره این وام گفت: «وام ۱.۲ میلیارد دلاری بر روی بانک سانفرانسیسکو خیابان ۵۵۵ کالیفرنیا بسته شده است. نرخ بهره در کالیفرنیا ۲ درصد است. کالیفرنیا متشکرم!»

بلومبرگ در این باره اعلام کرد: «سرمایه‌گذاران در معامله‌ای به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار اوراق قرضه خریداری کرده بودند که در راستای سایر معاملاتِ برجی ترامپ اعلام شده است.»

گفتنی است چندین بانک به دلیل شورش‌های کنگره آمریکا با ترامپ قطع ارتباط کرده‌اند. ترامپ ۳۰ درصد از سهام بانک سانفرانسیسکو را داراست.

بلومبرگ نیز در این باره اعلام کرد: «این بانک از بلندترین بناهای شهر محسوب می‌شود و ارزش آن تقریبا برابر یک سوم از ثروت ۲.۳ میلیارد دلاری ترامپ است.»

یکی از خبرنگاران مجله نیویورک تایمز در این باره در پیامی توییتری نوشت: «این نوع وام از نوع سنتی نیست و به شکل اوراق قرضه ارائه شده است.»

این در حالیست که دادستان منهتن بیش از دو سال است که در حال تحقیق درباره معاملات تجاری و فعالیت‌های مالی دونالد ترامپ است. حالا پس از گذشت ماه‌ها از آغاز این تحقیقات، روند بررسی‌ها به طور گسترده‌ای وارد مرحله جنایی شده است.

این تحقیقات از زمانی جدی‌تر شد که «مایکل کوهن» وکیل و مشاور سابق ترامپ، با پرداخت رشوه سنگین خواستار مسکوت گذاشتن رسوایی اخلاقی رییس جمهور پیشین آمریکا شد.

سازمان ترامپ یک شرکت خوشه‌ای تحت مدیریت مستقیم رییس جمهور پیشین آمریکاست که فعالیت‌های اقتصادی و مالی گسترده‌ای را پوشش می‌دهد. بعد از رسوایی اخلاقی ترامپ در بحبوحه انتخابات ریاست جمهوری، توجهات عمومی به این سازمان بیشتر شد و تحقیقات درباره تخلفات مالی و اقتصادی آن وارد مرحله جدیدی شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.