۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲
کد خبر: 753746

دیوید بارنیا به عنوان جایگزین یوسی کوهن و رئیس جدید سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی معرفی شد.

رئیس جدید موساد کیست؟

قدس آنلاین: دیوید بارنیا، معاون کنونی موساد رسما به عنوان رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی منصوب شد. او جایگزین یوسی کوهن می‌شود.

بارنیا ۵۶ ساله به واسطه حضور در بخش تزومت (موساد) و آموزش و استخدام نیرو برای مقابله با ایران و حزب الله شناخته می‌شود؛ نیروهایی که چندی قبل در عملیاتی دانشمند ایرانی محسن فخری زاده را ترور کردند.

دیوید بارنیا در اشکلون سرزمین‌های اشغالی متولد شد و در ریشون لتسیون بزرگ شد. پدرش، جوزف بارنیا که با خانواده اش از آلمان نازی فرار کرده و در سه سالگی به سرزمین‌های اشغالی مهاجرت کرده بود، فارغ التحصیل دانشگاه یشیوا (Hapoel HaMizrachi Yeshiva) در بنی براک بود. دیوید در ۱۶ سالگی به همراه پدرش به پالمچ (Palmach) که یک انجمن حامی صهیونیست‌ها بود پیوست و سپس با گردان سوم این انجمن در نبی یوشا و صفد علیه فلسطینیان جنگید. او بعدها به عنوان یک افسر با درجه سرهنگ دوم در نیروی هوایی و یک مدیر در تدیران خدمت کرد. مادر او، نائومی، معلم مدرسه بود.

بارنیا در مدرسه شبانه روزی نظامی در تل آویو تحصیل کرد و در سال ۱۹۸۳ وارد ارتش رژیم صهیونیستی شد. وی خدمات نظامی خود را در هنگ شناسایی ستاد کل (سایرت ماتکال) انجام داد و سپس در ایالات متحده تحصیل کرد و با مدرک لیسانس از انستیتوی فناوری نیویورک و کارشناسی ارشد در مدیریت بازرگانی شاخه مالی از دانشگاه «پیس» فارغ التحصیل شد. وی سپس به عنوان مدیر بازرگانی در یک بانک سرمایه گذاری در سرزمین‌های اشغالی مشغول به کار شد.

در سال ۱۹۹۶، بارنیا به موساد پیوست، دوره‌ای را در بخش افسران جمع آوری اطلاعات گذراند و در بخش تزومت (Tzomet)، فرماندهی واحدهای عملیاتی در اراضی اشغالی و خارج از آن، خدمت کرد. تزومت، مسئول ثبت نام نیروهای ضد ایران و حزب الله نیز بود که از اولویت‌های موساد به حساب می‌آمد. در سال ۲۰۱۳، وی به عنوان رئیس بخش تزومت منصوب شد؛ جایی که چهار جایزه در مورد امنیت رژیم صهیونیستی به بخش تحت ریاست وی اهدا شد. در سال ۲۰۱۹، او به عنوان معاون رئیس موساد منصوب شد. در سال ۲۰۲۱، تصمیم گرفته شد که وی به عنوان رئیس موساد منصوب شود؛ منصبی که انتظار می‌رود در ژوئن سال جاری وارد آن شود.

دیوید بارنیا ۵۶ ساله متاهل و پدر چهار فرزند است.

رئیس جدید موساد کیست و چه کرد؟

تاکنون نام و موقعیت بارنیا در موساد تحت قوانین نظامی در رژیم صهیونیستی گزارش نمی‌شد. اما حضور پشت پرده وی در قالب معاونت موساد در ترور دانشمندان هسته‌ای ایران مشخص است. بارنیا یکی دیگر از دشمنان درجه اول ایران محسوب می‌شود همانطور که نتانیاهو در مراسم انتصاب بارنیا خطاب به عناصر موساد گفت: نخستین وظیفه‌ای که به شما سپرده می‌شود، جلوگیری از تامین سلاح هسته‌ای ایران است. این بزرگترین وظیفه است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.