هواشناسی خراسان رضوی با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به وقوع بارش‌های رگباری توأم با رعد و برق و وزش باد شدید با احتمال بروز خسارت هشدار سطح نارنجی داد.

 هشدار نارنجی هواشناسی خراسان رضوی در خصوص بارش‌های رگباری و وزش باد

به گزارش قدس آنلاین، مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به وقوع بارش‌های رگباری توأم با رعد و برق و وزش باد شدید توأم با گردوخاک با احتمال بروز خسارت هشدار سطح نارنجی داد.

در این اطلاعیه آمده است:

طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی؛ از فردا ۱۴۰۰/۰۳/۰۵ استان تحت تأثیر سامانه ناپایدار جوی قرار می‌گیرد که پیامد آن افزایش ابرناکی، وقوع بارش‌های رگباری توام با رعدوبرق و در نواحی مستعد بارش تگرگ و همچنین با توجه به تغییرات گرادیان فشار افزایش شدت وزش باد خواهد بود. لذا با توجه به این وضعیت هشدار شماره ۱۰ مرکز پیش‌بینی این اداره کل با سطح نارنجی ارائه می‌شود.

- توصیف ناپایداری مورد انتظار: وزش باد شدید توأم با گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش میدان دید با احتمال بروز خسارت در غالب نقاط استان؛ همچنین وقوع بارش‌های رگباری  توام با رعدوبرق و در نواحی مستعد بارش تگرگ در سطح استان با احتمال آبگرفتگی و سیلاب بویژه نیمه غربی

- منطقه اثر وزش باد در غالب نقاط خراسان رضوی و بارش‌های رگباری بیشتر نیمه غربی استان

بیشترین حجم بارش‌ها در شهرستانها و توابع درگز، جغتای، جوین، داورزن، خوشاب، سبزوار، ارتفاعات بینالود، نواحی غربی هزار مسجد، کاخک گناباد، بردسکن( بویژه محور بردسکن-سبزوار)، ریوش، تربت حیدریه.

 - اثرات مخاطره: بروز خسارت به سبب وزش باد شدید، احتمال آبگرفتگی وسیلاب به سبب رگباری بودن بارش‌ها ‌( بویژه از بعداز ظهر چهارشنبه تا اوایل و قت پنجشنبه هفته جاری )

- زمان پایان: وزش باد تا اواخر وقت جمعه ۷ خردادماه و بارش‌ها تا قبل از ظهر پنجشنبه ۱۴۰۰/۳/۰۶

- توصیه: تمهیدات لازم جهت جلوگیری از بروز خسارات ناشی از وزش باد شدید از جمله افزایش استحکام سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و.... عدم انجام عملیات کوهنوردی، احتیاط در تردد جاده‌های کوهستانی و عدم صعود به ارتفاعات، عدم توقف و تردد در حاشیه رودخانه ها بویژه رودخانه های فصلی .

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.