رئیس‌جمهور سوریه امروز پس از انداختن رأی خود به صندوق، تصریح کرد که مردم این کشور در مقابل تروریسم متحدند و سوریه ارزشی برای نظرات کشورهای غربی و ارزیابی آنها از انتخابات قائل نیست.

 «بشار اسد» پای صندوق رأی: ملت سوریه در مقابل تروریسم متحد است

قدس آنلاین: «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه و همسرش «اسماء اسد»، لحظاتی پیش با حضور در پای صندوق رأی در شهر دوما واقع در حومه دمشق، ‌آراء خود را به صندوق انداختند.

انتخابات ریاست جمهوری سوریه از ساعت هفت صبح امروز به وقت محلی در تمامی استانهای این کشور آغاز شد.به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، مردم سوریه در پای صندوقهای رأی حضور دارند تا رئیس جمهور آینده خود انتخاب کنند.

اسد امروز پس از شرکت در انتخابات در سخنانی کوتاه گفت: «ملت سوریه در مقابل تروریسم متحد است و سوریه توجهی به آن‌چه که کشورهای غربی درباره انتخابات می‌گویند، ندارد و نظرات آنها هیچ ارزشی ندارد.»

به نوشته پایگاه خبری شبکه «المیادین» وی در ادامه گفت: «به مردم شهر دوما برای آزادی از دست تروریسم و بازگشت به آغوش وطن تبریک می‌گویم. تروریست‌ها تلاش کردند در جریان اشغال دوما، وجهه آن را تخریب کنند اما اغلب ساکنان این شهر با دولت در ارتباط بودند. مردم دوما و منطقه «الغوطه» در کنار ارتش سوریه جنگیدند و چه در بخش ارتش و چه نیروهای پشتیبانی شهید دادند.»

بشار اسد تصریح کرد: «سفرم به دوما و شرکت در انتخابات از این‌جا تاکیدی بر این امر است که در سوریه هیچ منطقه‌ای علیه منطقه دیگر یا طائفه‌ای علیه طائفه دیگر نیست.»

وی با آزاد و مستقل دانستن تصمیمات شهروندان سوری گفت که جنبش و تحرک مردمی طی انتخابات برای پاسخگویی به اظهارات کشورهای غربی دارای تاریخ استعماری در خصوص این انتخابات کافی بود. آن‌چه که در سوریه روی داده، آن‌چنان که غرب ادعا می‌کرد، یک جنگ داخلی نیست. 

نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری کنونی در سوریه «عبدالله عبدالله»، بشار اسد و «محمود مرعی»هستند.با بازگشایی ۱۲ هزار و ۱۰۲ شعبه اخذ رأی، تمامی فعالیتهای انتخاباتی این نامزدها به پایان رسیده است. به نوشته سانا، در این دور از انتخابات، در داخل و خارج از سوریه، بیش از 18 میلیون نفر واجد شرایط رأی هستند.

«نوری فارس» عضو کمیسیون قضایی عالی انتخابات صبح امروز با آغاز رأی‌گیری انتخاباتی گفت که پیش از زمان برگزاری انتخابات، تمامی مقدمات لازم برای انجام فرآیند انتخابات فراهم شده است. تمامی اقدامات پیشگیرانه ویژه و مربوط به جلوگیری از ویروس کرونا صورت گرفته است تا شهروندان به آسانی بتوانند در انتخابات شرکت کنند.

منبع: افرس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.