جاناتان فرزیگر" کارشناس اندیشکده "شورای آتلانتیک" در مقاله‌ای در روزنامه "دیلی تلگراف" تاکید کرد که به رغم حملات شدید جنگنده‌های اسرائیلی به نوار غزه و بجای ماندن ویرانی گسترده در این باریکه، جنبش حماس ثابت کرد که قادر به ضربه زدن به "اسرائیل" است.

دیلی تلگراف: حماس ثابت کرد که قدرت ضربه زدن به اسرائیل را دارد

قدس آنلاین: به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، فرزیگر در این مقاله آورده است که تصویر بجای مانده از بمباران برج‌های مسکونی در غزه و کودکان سرگردان در میان حملات جنگنده‌های اسرائیلی، خشم و عصبانیت جهانیان را در پی داشت.

وی افزود: نوار غزه به مدت ۱۱ روز توسط جنگنده‌های پیشرفته اسرائیلی در هم کوبیده شد که در پی آن صحنه‌هایی هولناک از ویرانی و شهادت بیش از ۲۴۰ نفر برجای ماند.

جاناتان فرزیگر تصریح کرد با این حال، رهبران حماس در این محیط کوچک توانستند هچون قهرمان ظاهر شده و قدرت خود برای ضربه زدن به "اسرائیل با شلیک هزاران راکت را به اثبات رساندند و همین مساله موجب بازنگری در تاثیرگذاری آنان در عرصه بین‌الملل شد.

فرزیگر اظهار کرد که اگر انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین لغو نمی‌شد، محمود عباس شکست می‌خورد و حماس پیروز قاطع انتخابات می‌شد و پارلمان را بدست می‌گرفت.

وی تصریح کرد که اظهارات نتانیاهو و ژنرال‌های ارتش رژیم صهیونیستی که مدعی بمباران و نابودی تمامی اهداف از جمله تونل‌های غزه، سکوهای پرتاب موشک و غیره بودند، کاملا دروغ و بی‌پایه و اساس است.

این کارشناس بین‌المللی تاکید کرد که ساکنان غزه به رغم ویرانی‌های جنگ، به خود افتخار می‌کنند که به آن‌ها به عنوان پاسداران هویت فلسطینی نگریسته می‌شود و فلسطینیان مقیم خارج، از قدرت غزه و توان آن برای انتقام‌گیری از "اسرائیل" که حرمت مسجد الاقصی را زیر پا گذاشته و نمازگزاران را مورد حمله و تعرض قرار داده، شگفت زده شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.