۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷
کد خبر: 754218

از هفته گذشته خاموشی‌های گاه و بی گاه مهمان خانه‌های مردم شده، هر چند که چندین روز است که میزان خاموشی ها کاهش یافته اما پیش‌بینی می‌شود که در هفته پیش رو با افزایش دما شاهد تکرار خاموشی‌ها باشیم.

خاموشی‌ها ادامه دارد

به گزارش قدس آنلاین خاموشی‌های پراکنده در کشور در ابتدا بدون اطلاع قبلی اتفاق می‌افتاد که موجب نارضایتی و گله مردم شد سرانجام صنعت برق پس از عبور از دوره غافلگیری اقدام به انتشار جداول خاموشی کرد، جداولی که چندان منطبق بر واقعیت نبود، در نهایت پس از تحمیل خاموشی‌های مکرر بر مردم جداول نسبتا درستی منتشر شد. با این حال در روزهای گذشته شاهد کاهش خاموشی‌ها هستیم.

موضوعی که طبق گفته مسوولان صنعت برق پایدار نخواهد بود و باید منتظر خاموشی‌ها در هفته پیش رو باشیم، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق در خصوص دلایل کاهش خاموشی ها در کشور به ایسنا گفت: باتوجه به بهبود شرایط دمایی کشور و کاهش دما که منجر به کاهش استفاده از کولرها و وسایل سرمایشی شده شاهد کاهش ۴۵۰۰ مگاواتی مصرف برق بودیم و علاوه بر آن مشترکان خانگی و صنعتی برای مدیریت مصرف مشارکت جدی داشتند که منجر به کاهش مصرف برق شد.

جمع آوری ۳۵۲ مگاوات رمز ارز غیرمجاز

وی با اشاره  به اقدامات انجام شده برای جمع آوری رمزارزهای غیر مجاز، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۳۵۲ مگاوات از مراکز استخراج رمزارز جمع آوری و در اختیار نهادهای انتظامی و قضایی قرار گرفتند و این طرح در بیش از ۲۶۰۰ مرکز اتفاق افتاده است و طی روزهای آتی نیز این روند ادامه دارد.

نیروگاه بوشهر به کمک روشنایی کشور آمد

به گفته سخنگوی صنعت برق کشور از سه روز گذشته نیروگاه اتمی بوشهر وارد مدار شده و در حداکثر تولید خود قرار دارد و بخشی از برق کشور را تامین می کند.

افزایش دما و خاموشی در راه است

رجبی مشهدی با اشاره به پیش‌بینی‌های صورت گرفته برای هفته آینده نیز گفت: در اغلب نقاط کشور شاهد افزایش دما خواهیم بود و پیش بینی می‌شود که میزان مصرف نیز رشد قابل توجهی داشته باشد و ما تمام تلاش خود را می کنیم که با اقدامات مدیریت مصرف و طرح‌های تشویقی که در اختیار داریم بتوانیم محدودیت‌های احتمالی را به حداقل ممکن برسانیم.

مردم همکاری کنند

وی ادامه داد: قطعا در صورتی که امکان رفع محدودیت‌ها مقدور نشد به شرکت های توزیع، سامانه برق من اطلاع رسانی خواهیم کرد. تقاضای ما این است که مشترکان در ساعات اوج مصرف میزان مصرف خود را کاهش دهد و در گذر از این شرایط ما را همراهی کنند.

وی در پاسخ به این سوال که برای هفته آینده احتمال خاموشی وجود دارد و یا خیر؟ گفت: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته هفته آینده وضعیت دمایی رو به افزایش است و در روزهای آینده برای انتشار جداول اطلاع رسانی خواهیم کرد، ولی هفته بسیار گرمی پیش رو داریم و نیازمند همکاری مردم هستیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.