یک کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که سهامداران با سهام زیان دِه خود باید چه کار کنند؟ بیان کرد: این موضوع را می‌توان یک بار از لحاظ شرایط فعلی و بار دیگر به طور کلی بررسی کرد؛ از لحاظ کلی این موضوع بسیار به دیدگاه زمانی بستگی دارد؛ یک سهامدار ممکن است دید کوتاه مدت داشته باشد و شخصی دیگری دید بلند مدت، میان مدت و یا حتی نوسانی گیری نسبت به سهام خود داشته باشد.

سهام زیان‌دِه خود را بفروشیم یا نگه داریم؟

به گزارش قدس آنلاین کوروش آسایش  گفت: در شرایط حال حاضر فروش سهام در اکثر نمادها اشتباه است.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه بیان کرد: اگر دیدگاه فرد بلندمدت باشد قاعدتا باید سهم خود را حداقل تا ۵ سال نگهداری کند. طبق بررسی‌هایی که صورت گرفته اگر در بازار سرمایه سهمی خوب و پرتفوی مناسب داشته باشند، نسبت به سایر بازارها در بلند مدت می‌توان سود بیشتری از آن دریافت کرد. افرادی که دید میان مدت دارند و می‌خواهند سهام خود را یک ساله نگهداری کنند؛ این افراد باید سهام مورد نظر خودشان را در قیمت مناسب انتخاب و از لحاظ مختلف آن را بررسی کنند.

آسایش در ادامه افزود: افرادی هستند که دید میان مدت به بازار سرمایه دارند؛ این افراد باید بر مبنای تابلو خوانی سهام خود را انتخاب و بررسی کنند که سهام در چه زمان حمایت‌های خوب از آن صورت گرفته است.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: موارد مطرح شده بر اساس دید کلی به بازار سرمایه بوده است، اما در بررسی حال حاضر خیلی از سهام ۶۰ الی ۷۰ درصد زیر قیمت واقعی و ارزش ذاتی خودشان معامله می‌شوند؛ بنابراین در حال حاضر برای هر دیدگاهی خرید سهام خوب و مناسب است.

او بیان کرد: بنابراین در شرایط فعلی فروش در اکثر سهم‌ها اشتباه است. در بازار، سهم‌هایی وجود دارند که ۸۰ درصد در زیان هستند و فروش سهام این چنینی اشتباه و نگهداری از آن مناسب‌تر است. اگر هم سهام مناسب ندارند می‌توانند سهام خود را با سهم بنیادی که در قیمت مناسب هستند، جابه‌جا کنند.

آسایش در پایان گفت: سهامداری در حال حاضر به دیدگاه افراد بستگی دارد، اما باید به این نکته توجه کرد که بازار مانند سال گذشته نیست و شاید رشد سهام امسال خیلی کمتر باشد؛ به طور کل امسال دید سهامداران به بازار باید بلند مدت باشد و نکته مهم این است که افراد برای ورود به بازار باید حتما با پس انداز خود وارد شوند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.