عضو هیئت مرکزی شورای وحدت اصولگرایان گفت: اگر کسی از مشارکت بالا در انتخابات نگران باشد آن اصلاح طلبان هستند زیرا چیزی که مردم از آن ناراضی هستند وضعیتی است که هشت سال مدیریت این جریان بر کشور رقم زده و امروز به دنبال تغییر آن هستند.

اتهام تمایل اصولگرایان به مشارکت پایین فرافکنی اصلاح‌طلبان است/ پروژه بعدی ادعای مهندسی انتخابات است/ باید رقابت را اخلاقی کنیم

حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین در واکنش به ادعای نامزدهای جریان رقیب اصولگرایان و برخی از چهره‌های اصلاح طلب در مورد اینکه اصولگرایان مایل نیستند در انتخابات پیش رو مشارکت بالا باشد، با تأکید بر اینکه این ادعا دروغ و فرافکنی است، گفت: مشارکت پایین به نفع نظام و کشور نیست و هیچ جریان و تشکل متعهد به نظام جمهوری اسلامی ایران نباید چنین چیزی را بخواهد.

عضو هیئت مرکزی شورای وحدت اصولگرایان با اشاره به اینکه طرح این ادعا، فرار به جلو از مسئولیت اوضاع فعلی اقتصادی و اجتماعی کشور است که نتیجه هشت سال مدیریت دولت مورد حمایت اصلاح طلبان به شمار می‌رود، افزود: این وضعیتی است که خودشان بوجود آورده اند. مردم امروز ناراضی هستند و همه اینرا قبول داریم، اما مردم از چه چیزی ناراضی هستند و مسئول آن کیست؟

رئیس مجمع نمایندگان تهران خاطرنشان کرد: مردم از وضعیت اقتصادی، از اوضاع اجتماعی، از شرایط بد اشتغال و معیشت و... ناراضی هستند. این وضعیت را چه کسانی بوجود آورده؟ مدیران و دست اندرکاران دو دولت اخیر که متعلق به جریان اصلاحات و مورد حمایت آن بوده‌اند.

حجت الاسلام تقوی با تأکید بر اینکه مردم از نظام و آرمانهای نظام ناراضی نیستند و به جمهوری اسلامی پشت نکرده‌اند، گفت: آنها شیوه مدیریت دولت و نحوده اداره کشور ناراضی هستند و باید به آنها حق داد. طبیعی است که  راه حل تغییر این وضعیت، حضور و مشارکت در انتخابات برای تحول در شیوه مدیریت کشور و دولت است.

نباید اراده و خواست مردم برای تغییر را زیر سوال برد

عضو جامعه روحانیت مبارز با یادآوری اینکه آقای روحانی و دولت تدبیر و امید را همین مردم انتخاب کردند و امروز عملکرد و کارنامه‌اش ناراضی هستند و می‌خواهند روند را تغییر دهند، اظهار داشت:  نباید این عزم و اراده ملی را که محسوس است زیر سوال برد.

وی تصریح کرد: مردم با چشم باز باید انتخاب کنند و درست هم انتخاب کنند و مشارکت بالا در انتخابات نه تنها اقتدار و توان اجرایی و مدیریت دولت بعدی را بالا می‌برد که پشتوانه اصلاح وضع موجود هم هست.

وی با اشاره به اینکه امروز در کشور مدیری نیست که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم به وسیله مردم انتخاب نشود، اضافه کرد: رئیس جمهور  و مجلس را مردم انتخاب می‌کنند و دولت با واسطه توسط رئیس جمهور و مجلس تعیین می‌شود. انتخابات شوراها هم که در پیش است باز تحقق انتخاب مردم برای مدیریت بخش دیگری از جامعه و زندگی خودشان است و هرچه مشارکت در این فرآیند بالاتر باشد امکان موفقیت و اصلاح امور بیشتر است.

جریان رقیب فرافکنی می‌کند

حجت الاسلام تقوی خاطرنشان کرد: آنچه اکنون نیز رقم خورده نتیجه انتخاب مردم است، این مردم به چه کسی ایراد دارند؟ جریانی که امروز برای تغییر این وضعیت به میدان آمده یا کسانی که مسئول و بوجود آورنده این وضع جاری هستند؟. اینکه نامزدهای جناح رقیب و اصلاح طلب و حامیان آنها بگویند اصولگرایان مایل به مشارکت بالای مردم در این دوره از انتخابات نیستند یک دروغ و فرافکنی و  راهی برای فرار به جلو از تبعات مدیریت ناکارآمده هشت سال گذشته خودشان است.

نماینده جامعه روحانیت مبارز در شورای وحدت اصولگرایان تأکید کرد: اتفاقاً جریان اصولگرایی معتقد است به لزوم و وجوب آمدن مردم پای صندوق رأی است و مشارکت پایین را به زیان نظام و مردم می‌داند . مردم باید بیایند و دست به یک انتخاب خوب بزنند تا تغییر و اصلاح وضعیت موجود با قدرت و سرعت انجام شود.

مردم به مدیریت هشت سال گذشته انتقاد دارند

وی افزود: مردم باید در تصمیمات کشور سهیم باشند. شرکت در انتخابات شرکت در یک حماسه ملی است. مقام معظم رهبری فرمودند حتی اگر این نظام و مرا قبول ندارید، کشورتان را که قبول دارد، برای سربلندی و آبادی ایران بیایید و در انتخابات شرکت کنید. حضور پای صندوق رأی یعنی اینکه من می‌خواهم در کشورم تأثیرگذار باشم و با رأی خودم کسی را انتخاب کنم که روش او را برای اداره کشور قبول دارم.

مدیرانی که بر سرکارند انتخاب خود مردم بودند. امروز هم اگر می‌خواهند این نحله مدیریتی را تغییر دهند باز انتخاب مردم است، نباید عده‌ای از جریانها و چهره‌های سیاسی ولو اینکه در انتخابات ذینفع هستند از این مطالبه عمومی تغییر ناراحت و نگران باشند. مردم به مدیریت هشت سال گذشته انتقاد دارند و الان زمانی است که با رای خود ضعف‌ها را برطرف و ریل‌گذاری جدیدی انجام دهند و این امر لازمه‌اش مشارکت مردم در انتخابات است.

مشارکت پایین القائات دشمن است

سید رضا تقوی اظهار داشت: اینکه مردم نمی‌آیند و مشارکت پایین خواهد بود القائاتی است که متأسفانه نه فقط برخی در داخل که دشمن هم در بیرون به وسیله رسانه‌هایش القاء می‌کند و تلاش دارد مردم را دلسرد کند. مردم اینرا می فهمند. در هر دوره دشمنان اینرا تبلیغ می‌کنند که مردم ناراضی هستند و در انتخابات مشارکت نمی‌کنند اما هر انتخابات تا کنون مشت محکمی به دهان این یاوه گویان بوده و خلاف آنرا نشان داده است.

پروژه بعدی اتهام مهندسی انتخابات است

عضو هیئت مرکزی شورای وحدت اصولگرایان اظهار داشت: متأسفانه روش و رویه دشمنان و برخی از جریانهای داخلی اینست که در هر دوره پس از آنکه مردم به صحنه آمدند و مشارکت بالا رقم خورد یا نامزد مورد حمایت آنها برنده نشد بگویند انتخابات مهندسی شد. یعنی در امتداد ترغیب مردم به نیامدن در صحنه و تلاش برای پایین آوردن مشارکت، پروژه بعدی آنها زدن اتهام مهندسی انتخابات و زیر سؤال بردن سلامت آن است. این روشی است که در چهار دهه گذشته تکرار شده و این بار هم تکرار می‌شود.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی و انتخابات همیشه در معرض تهاجم دشمن و فریب خوردگان و جریانهای سوءاستفاده کننده بوده، گفت: اما مردم ما فریب نخورده و نخواهند خورد و انشا الله در این انتخابات هم با شور بالا، مشارکتی  قابل قبول و حداکثری را رقم خواهند زد و با انتخاب درست در مسیر حل مشکلات حرکت خواهند کرد.

تقوی با تاکید بر اینکه شرکت در انتخابات پیام به دوست و دشمن به صورت توامان است، اظهار داشت: مشارکت بالا در انتخابات دوستان و دوستداران نظام و مردم ایران را امیدوار و دشمنان را ناامید خواهد کرد.

تجمیع آرا و انتخاب رئیس جمهوری با رأی بالا امری پسندیده است

عضو جامعه روحانیت مبارز درباره تبلیغات منفی جناح رقیب در مورد احتمال کناره‌گیری نامزدهای جبهه اصولگرایان به نفع یک نامزد تا پیش از روز انتخابات با بیان اینکه فعلاً همه نامزدها کارشان را ادامه می‌دهند و برنامه‌هایشان را به مردم عرضه می کنند، گفت: اگر هم کسی تصمیم گرفت به نفع نامزد دیگری کنار برود، این هم جزئی از دموکراسی و حق طبیعی و قانونی و شرعی اوست و ایرادی به آن وارد نیست؟ کسی کسی را مجبور به کناره گیری نمی‌کند. اما طبیعی است هر شیوه و روشی که بتواند به وحدت در جریان اصولگرای و کاندیداهای آن و پیوستگی رأی مردم کمک کند پسندیده است و اصولگرایان آن را دنبال خواهند کرد.

تقوی با طرح این سؤال که مگر اصلاح‌طلبان در ادوار گذشته خودشان این کار را نکردند؟ ،گفت: اما این دوره به نظر می‌رسد چون از این ظرفیت برخوردار نیستند و امکان تجمیع آرا را ندارند  آنرا را زیر سوال می‌برند. ائتلاف و اتحاد نه تنها عیب نیست که امری پسندیده هم هست. نه به لحاظ قانونی ایرادی دارد و نه اخلاقی.

نامزدها در فرآیند انتخابات خودشان و برنامه‌شان را در معرض ارزیابی قرار می‌دهند و اگر جمع بندی شان در نتیجه ارتباط با مردم و بازخورد ایده‌ها و برنامه‌هایشان این باشد که زمینه رأی آوری کمتری دارند و نامزد همسوی دیگری اقبال بیشتری دارد، چه ایرادی دارد که از او حمایت کنند و مردم را به حمایت از نامزد اصولگرای دیگری دعوت نمایند؟ این یک حرکت سیاسی خیلی خوب و پسندیده است و ما هم تشویق  می‌کنیم نامزدهایی که می‌بیننند زمینه رأی بالایی ندارند به نفع نامزد اصولگرایی که مردم او را می پسندند و بیشتر مورد توجه مردم است کنار بروند تا آرا تجمیع شده و رئیس جمهوری با رأی بالاتر انتخاب شود.

نامزدها وعده های ممکن و در حیطه اختیارات بدهند

عضو هیئت مرکزی شورای وحدت اصولگرایان درباره ارزیابی‌اش از روند رقابت‌های انتخاباتی نامزدها تا این مرحله از انتخابات با بیان اینکه حجم برنامه‌ها و طرح‌های ارائه شده بسیار زیاد است و مطالعه و بررسی همه آنها فرصت زیادی می‌خواهد، گفت: متاسفانه به دلیل مشغله مجلس، من همه برنامه‌ها را کامل مطالعه نکرده‌ام اما برنامه‌های نامزدهای اصولگرا را تا جایی که در رسانه‌های مختلف عرضه شده، برای اصلاح روند موجود و تحول در کشور خوب دیده‌ام.

وی افزود: کسی که تلاش دارد جلب افکار کند طبعا ضعف‌ها و نقص‌هایی دارد اما هم کسانی که آمده‌اند مخلصانه آمده‌اند و می‌خواهند کار کنند. برخی طرح‌ها و برنامه‌ها ممکن است حواشی و ضعف‌هایی هم داشته باشد. برخی وعده‌ها ممکن است دور از دسترس باشد و با امکامات کشور، اختیارات قانونی رئیس جمهور یا وقعیت همخوان نباشند ولی یک کاندیدا باید برای هر وعده‌اش استدلال و منطق و مستند داشته باشد و روش اجرا و تامین منابع آنرا هم ارائه دهد.

در انتخابات باید سیاست را اخلاقی کنیم

قضاوت درباره برنامه های نامزدها با کارشناسان و مردم است اما آنچه بد است دادن وعده خلاف، خارج از ظرفیت کشور و تنها به فکر رأی جمع کردن بودن است. باید اخلاق بر انتخابات و رقابت‌ها و تبلیغات انتخاباتی حاکم باشد.  هم نامزدها و هم طرفداران آنها در احزاب و گروه‌ها و جریانها بجای اینکه اخلاق را سیاسی کنند باید  سیاست را اخلاقی کنند و مردم هم باید به نامزدی که ضوابط اخلاقی را رعایت می‌کند، ارزش و امتیاز بیشتری بدهند.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.