امام جمعه مشهد با بیان اینکه مشکل ازدواج جوانان یک مشکل فرهنگی است نه اقتصادی، گفت: تاسیس خوابگاه‌های متاهلی برای دانشجویان متاهل ساده زیستی را برای آنها تبدیل به یک اصل می‌کند، این موضوعی است که من بارها پیشنهاد داده‌ام.

مشکل ازدواج جوانان یک مشکل فرهنگی است نه اقتصادی
 

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار مضجع نورانی امام رضا(ع)، اظهار کرد: هفته‌های گذشته کلام ما در خطبه اول درباره بحث تقوای عملی بود و مبحثی را که اخیرا آغاز کردیم در موضوع تقوای عملی در تعامل با جوان و ارتباطات با جوانان بوده است.

امام جمعه مشهد افزود: هفته‌های گذشته به این موضوع پرداختیم که در مسئله تعامل با جوان باید به نقطه وظایف فردی، خانوادگی و اجتماعی در مقابل جوان توجه کرد، چراکه معمولاً ما در مقام نقد جوانان خیلی حرف می‌زنیم و در مقام نقد جوان هستیم، اما در بیان این واقعیت که افراد در برابر جوان چه وظیفه‌ای دارند، پدر و مادر چه وظیفه‌ای دارند و یا جامعه و نظام در برابر جوانان دارای چه تکالیفی است موردبحث قرار نمی‌دهیم.

وی با بیان اینکه این توصیه و سفارشی که به تقوا می‌شود مهم حضور تقوا در همه ابعاد زندگی است، افزود: یکی از مشکلات بزرگی که جوانان در ابتدای جوانی با آن روبرو هستند ابهام در زندگی است، چون در برابر میولات و اندیشه نسبت به زندگی با یک ابهام روبرو است.

آیت الله علم الهدی متذکر شد: یک سری اندیشه‌ها در مغز جوان و میولات و خواسته‌ها در قلب او برایش زندگی را تبدیل به یک رویای افسانه‌ای می‌کند و با خود فکر می‌کند آیا این رویا از نظر کسب و کار و ازدواج با این امکانات و مشکلات مالی محقق می‌شود یا نه؟ این ابهامات در ذهن جوان طوفان ایجاد می‌کند؛ نیاز اولیه جوان غریزه جنسی است که باید با ازدواج رفع شود اما نبودامکانات او را با ابهام و تاریکی مواجه می‌کند و باعث می‌شود جوان همیشه در دغدغه و ابهام و رویا باشد، این موضوع باعث افسردگی جوان و خانواده می‌شود.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه علاج ابهام به دست خانواده است، گفت: خانواده باید وسایل را در نظر فرزندشان خیلی سبک و بی اهمیت جلوه دهند و بگویند مشکلات برطرف می‌شود و به این ترتیب ساده زیستی را برای جوان تلقین کنند تا اهمیت تجملات و امکانات در نظرش کم شود؛ اگر زندگی را برای جوانان ساده نکنید هم اضطراب او را از پا در می ‌آورد و هم کانون خانواده افسرده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تاسیس خوابگاه‌های متاهلی برای دانشجویان متاهل ساده زیستی را برای آنها تبدیل به یک اصل می‌کند، این موضوعی است که من بارها پیشنهاد داده‌ام. مشکل ازدواج جوانان یک مشکل فرهنگی است نه اقتصادی.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.