بجنورد_ استاندار خراسان شمالی گفت: با توجه به محرومیت های موجود و عدم توجه لازم در گذشته سهم این استان در پروژه ساخت مسکن محرومین از سوی کمیته امداد کشور باید ویژه دیده شود.

ضرورت اختصاص سهم ویژه ساخت مسکن محرومین در خراسان شمالی
به گزارش قدس آنلاین، محمد علی شجاعی در نشستی با معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی(ره) با محوریت بررسی تفاهم نامه ساخت مسکن محرومین گفت: در تفاهم نامه ساخت ۵۰ هرار واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد باید سهم این استان به خوبی لحاظ شود و استان با تمام توان پای کار است.
شجاعی با اشاره به کم لطفی های صورت گرفته در بخش های مختلف از سوی سطح ملی نسبت به استان خراسان شمالی، افزود: با بازدید میدانی از روستاهای استان متوجه خواهید شد که اکثر خانه ها خشتی و گلی هستند و با باران شدید تخریب می شوند.
وی گفت: در استان در شرح وظایف، تفکیک قوا وجود دارد اما در اجرا همه پای کار هستند و حتی در برخی امور نهادهای انقلابی جلوتر از سیستم دولتی حرکت می کنند.
شجاعی نتیجه این باهم بودن را به نفع معیشت و اقتصاد مردم استان توصیف کرد و گفت: نگاه ما این است که در استان مشکلات برطرف شود و مسئولان به دنبال توجیه انجام نشدن کارها نباشند.
وی افزود: از کمیته امداد کشور تقاضایی برای افزایش افزایش تعداد مددجویان استان ندارم چرا که این تقاضا به معنای ناتوانی سیستم اجرایی استان است بلکه از این مجموعه خواستارم تا با کمک یکدیگر بتوانیم مشکل مسکن و اشتغال مددجویان استان را حل کنیم.
وی با تاکید بر وجود برنامه زمانبندی برای کاهش تعداد مددجویان با هدف ایجاد اشتغال و توانمندسازی آنان گفت: اینکه یک چهارم جمعیت استان مدد جو هستند ارتباط مستقیمی با گستره ۳۸ درصدی پوشش بیمه تامین اجتماعی در استان دارد و این بدان معناست که باید به بحث ایجاد اشتغال در بخش های مختلف صنعت و کشاورزی اهتمام ویژه ای داشته باشیم.
شجاعی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه ایجاد اشتغال موجب شان و کرامت افراد خواهد شد، افزود: تا زمانی که مشکل اشتغال و مسکن مددجویان حل نشور خودباوری و خوداتکایی شعاری بیش نخواهد بود.
۲۳ درصد از خانوارهای استان خراسان شمالی که بیش از ۸۶۰ هزار نفر جمعیت دارد، تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.