تولیت حرم مطهر بانوی کرامت گفت: افرادی که برای تحمل این مسئولیت سنگین توانمندی دارند باید در عرصه حضور یابند و شخصیت‌هایی اصلح هستند که صادقانه خود را واکاوی کنند و مشخص شود که وام‌دار کسی نیستند درحالی‌که برخی نمی‌توانند سرکار بیایند مگر اینکه وام‌دار جریان خاصی باشند و گاهی این جریان‌ها افراد را تأیید می‌کنند یا گاهی هم تکذیب می‌کنند تا آن فرد رأی بیاورد.

انتخاب اصلح نباید وام‌دار جریانی باشد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی با اشاره به اینکه امسال انتخابات و موضوع تبلیغات کاندیدها در شرایط متفاوتی دنبال می‌شود، اظهار کرد: مناسبت‌هایی از جمله سالگرد رحلت امام خمینی(ره)، سالروز قیام ۱۵ خرداد و شهادت امام صادق علیه‌السلام با روزهای نزدیک به انتخابات تقارن دارد که ما نباید از این مناسبت‌ها غافل شویم و بهره‌مندی دو جانبه‌ای از مناسبت‌ها رقم بزنیم.

وی با تاکید بر اینکه انتخاب اصلح نیز در دوران امامت ائمه اطهار(ع) به‌عنوان یک مشکل مطرح بوده است، عنوان کرد: در آن دوران نیز به علت آگاهی نداشتن مردم نسبت به انتخاب اصلح، ائمه اطهار(ع) با سختی‌های بسیاری روبرو بودند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت از فاصله میان میلاد حضرت معصومه سلام‌الله علیها و میلاد امام رضا علیه‌السلام به‌عنوان دهه کرامت و تقارن این دهه با ایام برگزاری انتخابات یاد کرد و گفت: پاسداشت دهه کرامت در ایام انتخابات باید به‌گونه‌ای درس‌آموز رقم زده شود تا موضوعاتی از جمله لزوم مشارکت مردم در حوزه سیاست، انتخاب اصل و مواسات و همدلی بر اساس آموزه‌های دهه کرامت برای مردم تبیین شود.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور اصلح نیز باید پیرو فرهنگ غدیر باشد، گفن: افرادی که کارنامه درخشان در عرصه مدیریت دارند و اولویت‌ها با نگاه فرمایشات رهبری دنبال می‌کنند باید مورد توجه قرار گیرند، رئیس جمهور باید کارگزار نظام و تابع رهبری باشد.

امام جمعه قم ادامه داد: افرادی که برای تحمل این مسئولیت سنگین توانمندی دارند باید در عرصه حضور یابند و شخصیت‌هایی اصلح هستند که صادقانه خود را واکاوی کنند و مشخص شود که وام‌دار کسی نیستند درحالی‌که برخی نمی‌توانند سرکار بیایند مگر اینکه وام‌دار جریان خاصی باشند و گاهی این جریان‌ها افراد را تأیید می‌کنند یا گاهی هم تکذیب می‌کنند تا آن فرد رأی بیاورد.

وی با تاکید بر اینکه انتخاب اصلح نباید وام‌دار جریانی باشد، گفت: باید بر شهوات و امیال خود تسلط داشته باشد و بتواند غضب خود را کنترل کند و وقتی فردی خبری را فاش می‌کند به طرف مقابل حمله نکند چراکه در این صورت آبروی نظام می‌رود و خواسته دشمن محقق می‌شود.

سعیدی تصریح کرد: انتخاب اصلح باید توانایی کمک و نجات مردم خود را داشته باشد و به صورتی نباشد که میان افراد و مناطق سنی‌نشین و شیعه‌نشین تفاوت قائل شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.