هاشمی گلپایگانی با اشاره به اهمیت مطالبه گری از مسئولان در بحث امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد: موازنه هزینه استنکاف مسئولین از اجرای امر به معروف باید به نفع مطالبه گری مردمی تغییر کند.

موازنه هزینه استنکاف مسئولین از اجرای امر به معروف باید به نفع مطالبه گری مردمی تغییر کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، نشست مشترک اعضای مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر با دکتر سید محمدصالح هاشمی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در محل سالن جلسات این ستاد برگزار شد.

دکتر هاشمی گلپایگانی در جمع اعضای این گروه مردمی اظهار داشت: یکی از آفت های  فعالیت های فرهنگی و اجتماعی این است که ما به خاطر قبول نداشتن یکدیگر انرژی هم را خنثی می کنیم. اختلاف و تشتت قدرت ما را می گیرد و فکر ها را مشغول می کند در حالی که ما یک جبهه قوی و گسترده در مقابل داریم. امروز ما نمی توانیم بگوییم که در ابتدای انقلاب جایگاه امر به معروف و نهی از منکر بدتر از امروز بود، بلکه شاید بهتر بود و از این حیث به یک آسیب شناسی جامع نیاز داریم تا بفهمیم که چه کردیم.

ستاد امر به معروف برنامه محور است/گروه ها برنامه زماندار بدهند

وی افزود: وظیفه عمده ما به عنوان ستاد این است که بتوانیم از توان و ظرفیت همه مجموعه ها به شرط اینکه دیگران را نفی نکنند، استفاده کنیم. قطعا ستاد به تنهایی نمی تواند امر به معروف و نهی از منکر را هدایت کند مگر اینکه بتواند از همه ظرفیت ها استفاده کند. شما بزرگواران هم باید بفرمایید که غیر از مطالب کلی که مطرح شد کدام قسمت از کار در حوزه امر به معروف و نهی از منکر را می توانید به صورت مشخص تقبل کنید و پیش ببرید. مثلا بفرمایید که در حوزه فضای مجازی ما وضع موجود را به فلان نقطه مطلوب می رسانیم. یا مثلا در حوزه محلات مسجد محور بفرمایید که می توانیم روی 10 هزار مسجد در سطح کشور کار کنیم و کار را پییش ببریم. نگاه ما در ستاد برنامه محور است و گروه ها باید برنامه های زماندار ارائه کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به اهمیت مطالبه گری از مسئولان در بحث امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد: موازنه هزینه استنکاف مسئولین از اجرای امر به معروف باید به نفع مطالبه گری مردمی تغییر کند؛ یعنی  اگر مسئول دولتی در محاسبات خود بداند که برای  او بی اعتنایی به امر به معروف و نهی از منکر و مطالبات مردمی در مناسبات و رابطه های سازمانی و دولتی بیشتر از تمکین به این مطالبات بحق هزینه دارد، نسبت به پذیرش امر به معروف و نهی از منکر کاهلی و غفلت نمی کند. و یا اگر مدیران وزارتخانه ای احساس کنند که بی اعتنایی نسبت به مطالبه گری مردمی در ارتباط با ترک وظایف برای نظارت و مقابله با زد و بندها، بی عدالتی ها، عدم اجرای قانون عفاف و حجاب  و...  هزینه زیادی برای آنها خواهد داشت،  برای حفظ موقعیت خود هم که شده، از این فسادها چشم پوشی نمی کنند. مثلا اگر وزارت ارشاد ببیند هزینه برگزاری جشنواره های فسادآمیز بیشتر از سود ناشی از  جلب نظر پاتوق های معلوم الحال و پر سرو صدا است، تن به اشاعه گناه و حرمت شکنی در قالب ابتذال هنری نمی دهد.

گروه های مردمی پشتوانه مالی ندارند

همچنین در این نشست، سردار حمید نیا جانشین رییس مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: مجمع رهروان در سال 93 از وزارت کشور مجوز دریافت کرده و در روزنامه رسمی ثبت شده و دارای اساسنامه، راهبرد، ماموریت، ساختار و سازمان در سطح کشور است. ما تقریبا در همه استانها فعال هستیم، منتهی چون NGO هستیم، پشتوانه مالی نداریم. سفرهای استانی برای نظارت ستادی را با امکانات و تجهیزات شخصی اعضا انجام می گیرد و به خصوص در دوره کرونا به دلیل فقدان منابع مالی فعالیت های مجمع افت کرد.

در ادامه سردار امینی مسئول طرح و برنامه و پشتیبانی مجمع رهروان اظهار داشت: تا امروز 8124 نفر را جذب کردیم و 700 شهر و شهرستان را تعریف کردیم که باید فعال شود. استان اصفهان ما در بخش قرارگاه مسجد موفق شده و برای امسال روی آن برنامه ریزی کرده ایم. برنامه های مجمع کاملا مدون است و در سال گذشته ما 29 برنامه و 128 فعالیت داشتیم. همه استان ها سند راهبردی مجمع را دارند و می دانند باید چه مسیری را طی کنند. ساختار مجمع ما هیئت امنایی است و رییس هیئت امنا هم سرلشکر ایزدی هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.