نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما اگر صحبت از ناامیدی می‌کنیم اگر خود مردم در صحنه حضور یابند، ناامیدی دیگر معنا ندارد چون خودشان بخشی از حل مسئله خواهند بود.

زاکانی از سامانه دولت یار رونمایی کرد/ کشور بن بست ندارد

قدس آنلاین: علیرضا زاکانی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز در نشست خبری  اظهار داشت: ما اگر صحبت از ناامیدی می‌کنیم اگر خود مردم در صحنه حضور یابند، ناامیدی دیگر معنا ندارد چون خودشان بخشی از حل مسئله خواهند بود.

وی افزود: اگر کار دست خود نخبگان باشد و خودشان میدان‌داری کنند، امروز بخش زیادی از فارغ التحصیلی دانشگاه‌ها نخبه هستند و اگر خود آنان محور تحول و کار باشند، سرخوردگی معنا ندارد توجه ما به این است که در عرض چهارسال یک تحول همه‌جانبه را در ایران حاصل کنیم؛ دولت نوکر مردم است و ادبیات‌ها باید تغییر کند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: نمی‌شود کشور را کاریکاتوری رشد داد و باید یک حرکت موزون و هماهنگ برای پیشرفت کشور داشت برنامه ما ناظر به حقایق کشور است و اتاق‌های مسئولان تبدیل به اتاق‌های شیشه‌ای و میزهای آن‌ها تبدیل به میز خدمت شود؛ از این رو آمایش سرزمین برای ما مهم است.

زاکانی خاطر نشان کرد: کار خوبی را آقای روحانی انجام داد، آن همین آمایش سرزمینی بود ما استراتژی صنعتی نداریم و متناسب با همین آمایش سرزمین باید یک برنامه اقتصادی فرهنگی اجتماعی داشته باشیم و بعد برای ۴۵۰ شهرستان و با کمک نخبگان و مردم تحول را آغاز کنیم.

 زاکانی با بیان اینکه برنامه ما مبتنی بر ارتباط با کارشناسان و نخبگان شهرستانی است و در حال حاضر هم می‌خواهیم یک مدلی را رونمایی کنیم که از این پس شهرستان‌ها برای ما موضوعیت داشته باشد گفت: اگر توانمندی کشور متناسب با مشکلات موجود بکار گرفته شود، موجب می‌شود ما بتوانیم در هر شهرستان متناسب با همان مشکلات کار کنیم.

وی افزود: بر همین اساس سامانه دولت یار را رونمایی می‌کنیم که مشکلات ۴۵۱ شهرستان را احصا کرده است، در این برنامه حساب ملی را استخراج کردیم و ۱۸۴۱ مسئله شهرستانی را در معرض دید مردم گذاشتیم و مردم عزیز می‌توانند ببینند و بعد مسایلی را به آن اضافه کنند اما باید ۱۰۰ نفر از مردم شهرستان نیز این مشکل جدید را تایید کنند تا در ردیف مسایل شهرستان قرار بگیرد بعد مشکلات استخراج شده را بین وزارتخانه‌ها تقسیم کرده و در بودجه سال ۱۴۰۱ برای آن اعتبار می بینیم.

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه اکنون ۷۸ هزار پروژه نیمه تمام در کشور داریم که بر اساس کار غیر کارشناسی انجام شده است و برای کشور مشکل ایجاد کرده است، اظهار داشت: سامانه دولت یار از امروز رونمایی شده است و به مردم امکان نظارت بر مسئولان را می دهد با این برنامه اصول ۲۷ و ۸ قانون اساسی را احیا می کنیم این بازسازی نوین امکان اجرای بند بندِ قانون اساسی را نیز فراهم می کند  دولت اقدام و اصلاح دولت پاسخگو است.

 وی با بیان اینکه موضوع کرونا یک امر فرا بخشی است و این یکی از اشتباهات دولت روحانی است که این امر را فقط به وزارت بهداشت سپرده، گفت: این بیماری یک پاندمی است و در کشور ما در حال گرفتن جان انسانها است رئیس‌جمهور باید با همه امکانات به جنگ کرونا برود ‌و یکی از اشتباهات روحانی این بود که این موضوع را به حوزه بهداشت و درمان منحصر کرد.

زاکانی با بیان اینکه واکسن را بنده یک امر ضروری می دانم و سطح مواجهه را بالاتر آورده و در مسیری قرار می‌دهم که کرونا ابعاد مختلف زندگی مردم را تحت الشعاع قرار ندهد، اظهار داشت: بنده خودم متولی مقابله با کرونا خواهم بود ضمن اینکه بنده خودم پزشک هستم و می‌دانم چگونه می شود کرونا را ریشه کن کرد در این مسیر از توانمندی‌های داخلی و خارجی استفاده می‌کنیم.

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: بنده جهش تولید در حوزه اقتصاد را برای خودم یک رکن در نظر گرفتم در این  حوزه؛ ۹ پیشران درنظر گرفتم که یکی از آنها گردشگری است که یک ظرفیت فوق العاده‌ای برای ما به ارمغان خواهد آورد دولت آمده دست ملت را بگیرد و نوکر مردم باشد دولت می‌خواهد بگوید می‌خواهم دستم را به دست مردم بدهم تا نجات پیدا کنم.

وی افزود: تحریم ها ۱۵ تا ۲۰ درصد اثر دارد و اساس کار، بی اثر کردن تحریم ها در داخل کشور است و با  پیگیری که می‌کنیم در موضوع برجام هم این سد را خواهیم شکست و ما به سراغ طرف مقابل می‌رویم تا حق خود را بگیریم.

زاکانی با اشاره به اینکه اسم آوردن بنده از مفسدین در مناظره اشتباه بود، گفت: البته این مناظره نبود و مناظره باید حول محور برنامه‌ها باشد دوستان دیگر هم سکوت کردند و من می‌بایست بجای دفاع از برنامه هایم، پاسخ حرفهای نادرست افراد را بدهم ولی این را برای خودم خط قرمز می‌دانم که از کسی اسم ببرم.

وی درباره مواردی از مبارزه‌اش با فساد که در مناظره از آن نام برد، اظهار داشت: قضیه دانشگاه آزاد مربوط به سال ۸۴ است و در این سال یک تحقیق و تفحص از نظام آموزش عالی انجام دادیم در مجلس هفتم از آزمون دستیاری پزشکی هم تحقیق و تفحص کردیم و آقای پزشکیان آن زمان وزیر بهداشت بود از سال ۷۲ تا ۸۴ سوالات آزمون دستیاری فرمش می‌رفت اما وزیر وقت زیر بار نمی رفت.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: بعد با حمایت رهبر معظم انقلاب از قوه قضاییه تحقیق و تفحص کردیم  بعد هم از نظام آموزش عالی  تحقیق و تفحص کردیم و بعد از انتخابات ریاست جمهوری کار را شروع کردیم ‌ و با سازماندهی ۱۵۰۰ نفر کار را انجام دادیم در این تحقیق به موضوع دانشگاه آزاد برخوردیم و رییس وقت دانشگاه آزاد با دادستان تهران تبانی داشت و این تبانی نمی‌گذاشت که رییس دانشگاه آزاد محکوم شود من چند بار هم به مرحوم آقای هاشمی شاهرودی نامه نوشتم تا اینکه یکبار به ملاقات ایشان رفتم و گفتم آقای رییسی را به عنوان حَکَم برای ما قرار دهید دو نفر هم از مجلس آمدند پنج قاضی در جلسه اول نشستند و من پنج ساعت گزارش دادم جلسه بعد این اطلاعات را تبدیل به ۱۸ کیس و پرونده کردم؛ دادستان وقت بغض کرد و گفت چرا دست از سر من برنمی داری؟  لذا اینکه این تحقیق و تفحص به نتیجه نرسید بدلیل همین تبانی بود.

زاکانی با بیان اینکه مناظره به اعتقاد بنده به صورت عادلانه برگزار شد، گفت: البته بهتر از این هم می‌شود این مناظرات را برگزار کرد؛ آن‌وقت معلوم می‌شد عیار افراد چقدر است برخی از آقایان را اگر کاغذهایشان را بگیرند باید بنشیند و ما را نگاه کنند من پیشنهاد دادم یک سوال را از هر هفت نفر بپرسند و ما پنج دقیقه توضیح دهیم بعد هم بگویند هرکس پنج دقیقه نظر دیگری را نقد کند آنوقت مردم می‌فهمند چه کسی برنامه دارد.

وی افزود: تلخ است که بنده که ده سال است یک برنامه نوشته‌ام و در حال بروز رسانی است و با چندین هزار نفر نخبه در این برنامه مواجه بودیم، باید در مناظره بنشینیم و دعواهای الکی با همدیگر بکنیم.

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری درباره مدرک تحصیلی‌اش گفت: مدرک تحصیلی من مشخص است و من از معتبر ترین دانشگاه کشور مدرک گرفته‌ام اشکال آقای مهرعلیزاده این بود که ناظر به یک امر کلی صحبت کرد و من هم همانجا جواب ایشان را دادم و ناظر به آقای رییسی هم مشخص بود که امر باطلی را مطرح می‌کنند، دلیل این نوع صحبت افراد خالی بودن دستشان است که واقعا زیبنده هیچ مسئولی در کشور نیست .

زاکانی درباره سامانه دولت یار نیز افزود: این سامانه برای همه معضلات هدف گذاری کرده است اما مشکلات ملموس مردم بیشتر ناظر به مشکلات زیر ساختی و عمرانی است اما برای همه حوزه‌ها برنامه داریم مثلا در یک بخشی مشکل آموزشی یا بهداشتی دارند،  افراد بیایند و بگویند که این مشکلات را داریم دولت اقدام و اصلاح می‌خواهد در دل مردم برود و مشکلات اولویت دار مردم را حل کنیم.

وی افزود: ضمانت اجرای این طرح خود دولت است و در بودجه سالانه هم برای مشکلات احصا شده در این سامانه اعتبار اختصاص می‌دهیم ما در کشور پول کم نداریم و کشور بن بست هم ندارد کشور در تنگنا ست اما مثل بچه پول دارها رفتار می‌کنیم و پول آتش می‌زنیم تا خودمان را گرم می‌کنیم آژانس بین المللی انرژی گزارش داد که ایران ۱۸ درصد در آمد ناخالص ملی را برای انرژی یارانه می دهد و شدت مصرف انرژی در کشور ما بی نظیر است با رسیدگی به این مسایل است که می شود مشکلات را حل کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.