بهزیستی و دادستانی مشهد، یک مرکز حمایتی از مادران و کودکان معتاد راه‌اندازی می‌کنند.

مرکز حمایتی از زنان باردار معتاد راه اندازی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، مهدی نخعی مدیر بهزیستی مشهد گفت:این مرکز در حال حاضر به صورت آزمایشی از سوی دادستانی راه‌اندازی شده و ۵ مادر و کودک در آن تحت خدمات حمایتی است.
او افزود: با یکی از خیرین رایزنی کرده‌ایم که یک ساختمان مناسب با ظرفیت بیشتر به این مرکز اختصاص دهد و ۷۰ درصد هزینه‌ها را خود خیر تأمین کند.
مدیر بهزیستی مشهد ادامه داد: البته شیوه‌نامه‌ی اجرایی اداره‌ی این مرکز از سوی دادستانی و بهزیستی در حال تدوین است و چون پیشینه‌ی اجرایی در استان ندارد باید با پیشبرد شرایط، وضعیت سنجیده و بهینه شود.
نخعی با اشاره به اینکه در سطح کشور تنها یک مورد در تهران برای مدت کوتاهی دایر بوده بیان کرد: مادران بارداری که دچار اعتیاد هستند به صورت اختیاری یا اجباری به کمپ‌های ترک اعتیاد برده می‌شوند و بچه‌هایی که از این مادران متولد می‌شوند معمولا دچار اعتیاد هستند که نگهداری کودکان این مادران در خارج از کمپ و دور از مادر، با مشکلات زیادی روبرو است.
او تصریح کرد: به همین خاطر با قاضی طباطبایی، معاون دادستان مشهد، گفتگوی بسیار خوبی داشتیم که دو دستگاه بتوانند با کمک هم، این مرکز را راه‌اندازی کنند.
مدیر بهزیستی مشهد تأکید کرد: در حال حاضر ۳۰ کودک معتاد که از مادران باردار معتاد به دنیا آمده‌اند در شیرخوارگاه مشهد نگهداری می‌شوند که خیال داریم آن‌ها را در کنار مادران‌شان در این مرکز گرد آوریم.
نخعی اظهار کرد: مادران از کمپ و نوزادان از شیرخوارگاه به این مرکز آورده می‌شوند که بر اساس تفاهم اولیه، حراست و حفاظت از مرکز به عهده دادستانی و خدمات تخصصی به عهده بهزیستی خواهد بود.

او  تعامل دادستانی و بهزیستی مشهد در زمینه‌ی کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی را بسیار خوب توصیف کرد و افزود: با همکاری و همراهی بسیار نزدیکی که بین دو دستگاه وجود دارد امیدواریم بتوانیم بچه‌های متولد شده از مادران معتاد را در همان زمان تولد در این مرکز، با یک برنامه‌ی علمی و مدون، سم‌زدایی و درمان کنیم و همزمان با ترک مادران‌شان، آن‌ها نیز از  اعتیاد رهایی یابند.
مدیر بهزیستی مشهد ادامه داد: نشست و رایزنی با معاون دادستان ادامه دارد و پس از راه‌اندازی ساختمان جدید و جایگیری مادران و نوزادان در آنها، برنامه‌ی درمان و توانمندسازی بانوان نیز همزمان اجرایی خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.