سخنگوی وزارت بهداشت از تصمیم‌گیری وزارتخانه متبوع خود در تعامل با وزارت علوم برای واکسیناسیون حدود ۲۰۰ هزار نفر از استادان و کارکنان دانشگاه‌ها از مردادماه امسال خبر داد.

واکسیناسیون استادان و کارکنان دانشگاه‌ها از مرداد/ دانشجویان کِی واکسینه می‌شوند؟ / آخرین تصمیم دولت برای ترم جدید دانشگاه‌ها در مهر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر سیماسادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز با اشاره به نشست هم‌اندیشی معاونان و مسئولان وزارتخانه‌های علوم و بهداشت گفت: این نشست خروجی خوب و مثبتی داشت و ما را به چشم‌انداز و افق روشنی برای موضوع آموزش در سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها رساند.

وی یادآور شد: خروجی این نشست که با حضور معاونان دو وزارتخانه و روسای دانشگاه‌ها برگزار شد، این بود که واکسیناسیون حدود ۲۰۰ هزار نفر استادان و کارکنان دانشگاه‌ها از مردادماه آغاز شود و بعد از نیز به‌تدریج، دانشجویان واکسینه شوند.

وی همچنین گفت: هدف اساسی در این زمینه بالا بردن کیفیت آموزشی و ایجاد بستر مناسب برای آموزش حضوری دانشجویان در فصل پاییز است که البته و حتی با اجرای طرح واکسیناسیون همچنان باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دستور کار جدی دانشگاه‌ها باشد. 

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: با وجود طرح واکسیناسیون، شاید همچنان همه دانشجویان نتوانند در کلاس‌های حضوری حضور یابند و فضاها باید آن محدودیت‌های قبلی خود را داشته باشند.

وی تصریح کرد: همچنین در این نشست مقرر شد آموزش‌های مجازی در کنار آموزش حضوری باید پابرجا باشد و ممکن است ۵۰ درصد کلاس‌ها همچنان به صورت غیرحضوری برگزار شود.

لاری افزود: البته اولویت اساسی با آموزش‌های عملی است. بررسی‌ها نشان داده که عدم برگزاری حضوری کلاس‌ها صدمات زیادی به کیفیت آموزش‌ها زده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت همچنین اضافه کرد که امتحانات در سال تحصیلی و ترم جدید به صورت حضوری برگزار می‌شود که همین امر نیز می‌تواند تا حدودی کیفیت آموزش‌ها را بالا ببرد.

لاری همچنین با اشاره به اجرای طرح واکسیناسیون گروه‌های هدف و وقفه‌ای که در انجام آن به وجود آمده است، توضیح داد: این طرح که در حقیقت گام پنجم از طرح شهید سلیمانی بود، با قوت و جدیت و به صورت منظم در حال انجام بود اما حدود یک یا دو هفته با توقف ورود واکسن‌ها مواجه شدیم که در دوز دوم تزریق وقفه‌ای کوتاه به وجود آمد.

وی تصریح کرد: مراکز خیلی خوبی در این راستا ایجاد شد و حتی وزیر بهداشت بارها بر سرعت عمل انجام واکسیناسیون  تاکید کرد و یک همت و عزم راسخ ملی در این زمینه به وجود آمد. ما همچنان امیدواریم تزریق دوز دوم واکسن برای گروه‌های هدف با ورود محموله‌های جدید به کشور دوباره به‌زودی آغاز شود.

لاری گفت: واکسن‌های داخلی نیز به‌سرعت دارد مسیر تولید انبوه خود را طی می‌کند و تا اواخر ماه جاری و اوایل تیرماه حتما نمودی از واکسن‌های داخلی را شاهد خواهیم بود.

کد خبر 606755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.