معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی از افزایش یک هزار صندوق به تعداد صندوق‌های اخذ رأی در خراسان رضوی نسبت به انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.

 افزایش ۱۰۰۰ صندوق اخذ رأی در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از استانداری خراسان رضوی، محمدعلی نبی‌پور اظهار کرد: بر اساس آماری ارائه شده توسط ثبت احوال، تعداد چهار میلیون و ۶۱۶ هزار نفر در استان واجد شرایط برای شرکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه افراد برای رای دادن باید ۱۸ سال تمام داشته باشند، افزود: در انتخابات آتی بیش از ۱۲۰ هزار نفر رای اولی حق انتخاب خواهند داشت.

وی افزود: بیش از ۷۷ درصد واجدین شرایط در انتخابات ریاست جمهوری دوره قبلی و حدود ۷۳ درصد از واجدین شرایط در انتخابات شوراهای شهر و روستا از حوزه خراسان رضوی شرکت کردند.

نبی‌پور با اشاره به پنج هزار و ۳۰۰ صندوق رأی ثابت و سیار اخذ رأی در خراسان رضوی اضافه کرد: در این دوره به دلیل وجود ویروس کرونا و جلوگیری از ازدحام مردم در شعب اخذ رأی تعداد این صندوق‌ها در کشور افزایش پیدا کرده است که در همین راستا تعداد صندوق‌های اخذ رأی خراسان رضوی یک هزار صندوق نسبت به انتخابات مجلس افزایش پیدا کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: در انتخابات آتی در شهر مشهد انتخابات تمام الکترونیکی خواهیم داشت، در همین راستا صندوق‌های الکترونیکی اخذ رأی، دستگاه‌های احراز هویت و اقلام انتخاباتی وارد استان شده و بین شعب و شهرستان‌ها توزیع شده و می‌شود.

وی در خصوص آموزش‌ها متذکر شد: از ۶ ماه پیش آموزش در استان در سه سطح از جمله بخشداران و فرمانداران، کارشناسان فرمانداری‌ها و اعضای شعب اخذ رأی انجام شده و می‌شود.

گفتنی است؛ محمدعلی نبی‌پور روز گذشته از سوی استاندار خراسان رضوی با حفظ سمت به عنوان رئیس ستاد انتخابات استان منصوب شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.