کشفیات جدید سلاح و مهمات داعشی در الانبار، نقش سفارتخانه‌های خارجی در بازداشت فرمانده مشهور حشد شعبی، اقدامات مهم برای تامین امنیت انتخابات عراق و در معرض نابودی قرار گرفتن بیش از ۴۷ روستا در شمال عراق به دست ترکیه از مهمترین اخبار امنیتی عراق است.

نقش سفارتخانه‌های خارجی در بازداشت فرمانده حشد شعبی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از المعلومه، یک منبع امنیتی عراقی از کشف مقادیر بمب و مواد منفجره در مناطق غربی این کشور خبر داد.

این منبع بیان کرد: نیروهای عراقی طی عملیاتی پیشدستانه در صحرای غربی الانبار موفق به کشف مقادیری سلاح  و مهمات از جمله 90 بمب شدند و آنها را خنثی کردند.

ناکام گذاشتن عبور سرکرده داعشی به فلوجه

یک منبع امنیتی عراقی از ناکام گذاشتن ورود یک سرکرده داعشی به فلوجه خبر داد و گفت که این سرکرده داعشی قصد داشت که از یکی از مراکز ایست بازرسی برای ورود به فلوجه عبور کند که به دام نیروهای امنیتی عراق افتاد.

داعش با افکار افراطی تهدید کننده عراق است

«ایوب الربیعی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق گفت: داعش در کمین همه عراقی‌ها است. ما خون‌های زیادی را به منظور پایان دادن به حضور داعشی‌ها داده‌ایم.

وی افزود: انتقال خانواده‌های داعشی از «الهول» سوریه به موصل مردود است و ما آنرا نخواهیم پذیرفت. انتقال آنها امنیت ملی کشور را در معرض خطر قرار می‌دهد و تاثیر آنها در استان یا منطقه خاصی نیست بلکه کل عراق را در بر می‌گیرد.

ایوبی گفت: داعش با افکار افراطی تهدید کننده جامعه عراق است و این افکار را مانند ویروس از منطقه‌ای به منطقه دیگر منتقل می‌کند و این مایه نگرانی است.

اهداف انتخاباتی در پشت پرده بازگردانیدن خانواده های داعشی

«باسم خشان» نماینده پارلمان عراق گفت: اهداف انتخاباتی در پشت پرده بازگردانیدن خانواده داعشی‌ها به جنوب موصل است و هدف تضمین ورود برخی نامزدها به پارلمان است.

«قصی الشبکی» نماینده استان نینوا در پارلمان عراق با اشاره به فشارهای سازمان ملل در زمینه ورود خانواده‌های داعشی به موصل این خانواده ها را خطری واقعی دانست.

نقش سفارتخانه‌های خارجی در بازداشت فرمانده مشهور حشد شعبی

«عزت الشابندر» سیاستمدار عراقی از دخالت سفارتخانه‌های خارجی در موضوع بازداشت «قاسم مصلح» فرمانده مشهور حشد شعبی عراق خبر داد.

وی افزود: سفارتخانه‌های خارجی از طرف‌های سیاسی خواستند که حامی موضع دولت در بازداشت «قاسم مصلح» فرمانده حشد شعبی باشند. دستگاه قضایی از خود دفاع کرد و آخرین نهادی بود که در معرض فشارها قرار گرفت.

وی از احتمال تکرار بازداشت‌ها به منظور آنچه اثبات وجود توصیف کرد، هم خبر داد.

به عقیده الشابندر ، نظام پارلمانی ثمری برای عراقی‌ها نداشته است و نظام ریاستی ارجحیت دارد.

ترکیه عامل نابودی 47 روستا در شمال عراق

«شیرزاد قاسم» عضو حزب دموکرات کردستان عراق اعلام کرد که بیش از 47 روستا در اقلیم کردستان عراق در معرض نابودی از سوی ترکیه قرار گرفته است.

وی افزود: ما از مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق خواستیم که گفتگوهای جدی با ترکیه داشته باشد. سیاست خارجی از اختیارات دولت مرکزی است و دخلی به اقلیم ندارد. دولت مرکزی موضع رسمی خود را در قبال حملات ترکیه به صورت رسمی اعلام کند زیرا ضعف آن به افزایش حملات ترکیه در برهه اخیر منجر شده است.

اقدامات مهم برای تامین امنیت مراکز انتخابات عراق

«غالب عطیه»، رئیس کمیته امنیتی انتخابات عراق تأکید کرد که وجود سلاح بی ضابطه تأثیری بر روند انتخابات در کشور نخواهد داشت.

وی همچنین از اقدامات مهم برای تأمین امنیت مراکز انتخابات و حفاظت از مسیرهای منتهی به این مراکز و حفاظت از رأی‌دهندگان و نامزدها خبر داد و تأکید کرد که این کمیته مواردی از تبلیغات پیش از موعد شناسایی کرده که تخلف شمرده می‌شود.

غالب تأکید کرد که نیروهای امنیتی در تعامل با تدابیر انتخابات آموزش‌های لازم را دیده و تجربه کسب کرده‌اند و در سلاح بی ضابطه و غیر قانونی بر نیروهای امنیتی تأثیر نخواهد داشت و هرگز هیچ سلاحی در روند انتخابات وارد نخواهد شد.

پیش از این نیز کمیته انتخابات عراق بر تنظیم نقشه‌ای جهت جلوگیری از تأثیرگذاری سلاح بی ضابطه بر روند انتخابات و تأمین امنیت نامزدها و رأی‌دهندگان و حوزه‌های رأی گیری تأکید کرده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.