خوزستان- رئیس مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان (آزفا) دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: وزارت علوم تصمیم گرفت که جهت تمرکززدایی کرسی‌های زبان فارسی در دانشگاه‌های خارجی، ۱۰ دانشگاه داخلی فعال در حوزه زبان فارسی را شناسایی کرده و تعدادی از این کرسی‌های زبان فارسی در خارج از کشور را به این دانشگاه‌ها واگذار کند که با توجه به فعالیت‌های موثر دانشگاه شهید چمران اهواز در حوزه زبان فارسی، دو کرسی در دانشگاه‌های هند و اتریش به این دانشگاه واگذار شده است.

گسترش زبان فارسی در هند و اتریش توسط دانشگاه چمران اهواز

به گزارش قدس آنلاین؛ داوود پورمظفری اظهار کرد: در راستای گسترش زبان فارسی در کشورهای خارجی، وزارت علوم تصمیم گرفت که جهت تمرکززدایی کرسی‌های زبان فارسی در دانشگاه‌های خارجی، ۱۰ دانشگاه داخلی فعال در حوزه زبان فارسی را شناسایی کرده و تعدادی از این کرسی‌های زبان فارسی در خارج از کشور را به این دانشگاه‌ها واگذار کند. با توجه به فعالیت‌های موثر دانشگاه شهید چمران اهواز در حوزه زبان فارسی، دو کرسی در دانشگاه‌های هند و اتریش به دانشگاه ما واگذار شده است.

رئیس مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان (آزفا) دانشگاه شهید چمران اهواز افزود: ما در دانشگاه، کارگروهی تشکیل داده‌ایم و مقرر شد با دانشگاه‌هایی در اتریش و هند مکاتبه شود تا نیازسنجی صورت گیرد. امیدواریم تا مهر ۱۴۰۰ همکاری لازم را با این دو کشور داشته باشیم و از سال تحصیلی آینده رسما فعالیت خود را آغاز کنیم.

رئیس مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان (آزفا) دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: به دلیل گسترده بودن دانشگاه‌هایی که زبان فارسی را در هند آموزش می‌دهند و رتبه خوب علمی این دانشگاه‌ها در جهان، این کشور برای ما اهمیت زیادی دارد. ۴۰ دانشگاه در کشور هند هم اکنون آموزش زبان فارسی را دارند و این باعث ایجاد زمینه ارتباط بین‌المللی می‌شود. البته زبان فارسی نیز برای کشور هند اهمیت سیاسی دارد، بنابراین امیدوارم بتوانیم نقش موثری ایفا کنیم.

پورمظفری بیان کرد: کشور اتریش نیز از سال‌های گذشته با ما در ارتباط بود اما با توجه به وضعیت کرونا، برخی مراکز مرتبط با آموزش زبان فارسی این کشور یا تعطیل شده‌اند و یا به حالت رکود درآمده‌اند، بنابراین این کشور را انتخاب کردیم تا بتوانیم به احیای دوباره این مراکز کمک کنیم.

وی عنوان کرد: در گام اول پیشنهاد دادیم که پس از واکسیناسیون، با دانشگاه‌های این دو کشور تبادل دانشجو و استاد صورت گیرد، منابع آموزشی تالیف شود و در فعالیت‌های آموزشی همکاری داشته باشیم.

رئیس مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان (آزفا) دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در دانشگاه شهید چمران، امیدواریم در راستای آموزش زبان فارسی نقش موثری ایفا کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.