سیماسادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: واکسیناسیون اساتید، اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه‌ها در مرداد ماه جاری و واکسیناسیون کلیه دانشجویان تا پایان فصل پاییز انجام می‌شود.

کلیه دانشجویان تا پایان فصل پاییز واکسینه می‌شوند/دانشگاهیان چه واکسنی خواهند زد؟+ جزئیات و زمان واکسیناسیون دانشگاهیان

 دکتر «سیماسادات لاری» سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگوی اختصاصی با قدس آنلاین به جزئیاتی از تصمیم‌گیری وزارت بهداشت در رابطه با چگونگی واکسیناسیون اساتید و دانشجویان و کارکنان دانشگاه که در تعامل با وزارت علوم صورت گرفته است اشاره کرد.

آغاز آموزش حضوری در دانشگاه‌ها از سال تحصیلی جدید بواسطه واکسیناسیون دانشگاهیان

لاری با اشاره به اینکه یکی از موارد مهم پس از شیوع ویروس کرونا، مباحث مربوط به آموزش در مدارس و دانشگاه‌ها است خاطرنشان کرد: به واسطه شیوع این بیماری، آموزش حضوری در مدارس و دانشگاه‌ها لغو شد و آموزش مجازی جایگزین شد که این موضوع مشکلات آموزشی برای دانش آموزان و دانشجویان به همراه داشته است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: یکی از اهداف مهم در حال حاضر، واکسیناسیون دانشجویان و اساتید دانشگاه‌هاست که بتوانیم به واسطه این اقدام، آموزش حضوری در دانشگاه‌ها را از سال تحصیلی جدید آغاز کنیم.

به گفته لاری در هفته‌ای که گذشت، جلسه‌ای با حضور معاونان وزارت علوم و معاونان وزارت بهداشت داشتیم و مباحث مربوط به واکسیناسیون دانشجویان و اساتید بررسی شد.

وی تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که با انجام واکسیناسیون دانشجویان و اساتید، بتوانیم زمینه برگزاری حضوری کلاس‌ها را فراهم کنیم، اما در عین حال ممکن است برخی کلاس‌ها به صورت غیرحضوری برگزار شود.

جزئیات و زمان واکسیناسیون دانشگاهیان

لاری تأکید کرد: در جلسه اخیر، معاون بهداشت وزارت بهداشت اعلام کرد که واکسیناسیون اساتید، اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه‌ها در مرداد ماه جاری و واکسیناسیون کلیه دانشجویان تا پایان فصل پاییز انجام می‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: قرار بر این است که در مجموع ۲۰۰ هزار نفر از اساتید، اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه‌های کشور در مرداد ماه و همچنین ۵۰۰ هزار نفر از دانشجویان در شهریور ماه و یک میلیون نفر از دانشجویان در مهر ماه و یک میلیون نفر در آبان ماه و باقی مانده در آذر ماه واکسینه شوند.

دانشگاهیان چه واکسنی خواهند زد؟

وی در پاسخ به این پرسش که از چه واکسنی برای واکسیناسیون دانشگاهیان استفاده خواهد شد، گفت: واکسن‌های تزریقی به دانشجویان ممکن است از انواع واکسن‌های وارداتی یا تولید داخل باشد و بستگی به این دارد که در آن زمان چه نوع واکسنی در اختیار وزارت بهداشت قرار بگیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.